گزارشهای جدید نشان میدهد که هیچ معیاری در مورد اینکه خودروهای خودران چقدر باید ایمن باشند، وجود ندارد. این گزارش از مرکز اخلاق و نوآوری دادهها، هشدار میدهد که ممکن است ایمنی خودروهای خودران نسبت به خودروهای معمولی کافی نباشد. در حالحاضر هیچ خودروی خودرانی در جادههای انگلیس مجاز به فعالیت نیست، اما دولت اکنون […]
گزارشهای جدید نشان میدهد که هیچ معیاری در مورد اینکه خودروهای خودران چقدر باید ایمن باشند، وجود ندارد. این گزارش از مرکز اخلاق و نوآوری دادهها، هشدار میدهد که ممکن است ایمنی خودروهای خودران نسبت به خودروهای معمولی کافی نباشد. در حالحاضر هیچ خودروی خودرانی در جادههای انگلیس مجاز به فعالیت نیست، اما دولت اکنون اعلام کرده است که اولین خودروهای اینچنینی میتوانند تا سال ۲۰۲۵ به جادههای این کشور وارد شوند. به گزارش مناقصهمزایده، وزارت حملونقل این کشور گفت که برخی خودروها و کامیونها با قابلیت خودران حتی ممکن است در سال آینده در بزرگراهها تردد کنند. برنامههای دولت انگلیس تصمیماتی مبنی بر ایمنی برای وسایلنقلیه و اینکه آنها باید به اندازه یک راننده انسانی ایمن باشند را شامل میشود. این سازمان میگوید: این برنامهها استانداردهایی که برای اجازه رانندگی به خودروهای خودران در جادهها نیاز است را اعلام میکنند و در صورت عدم رعایت آنها ممکن است تولیدکنندگان با تحریمهایی مواجه شوند. اما مرکز اخلاق و نوآوری دادهها که یک نهاد متخصص دولتی در انگلیس است و بر روی نوآوری قابل اعتماد با استفاده از دادهها و هوشمصنوعی متمرکز است، میگوید؛ برای پاسخ به این سؤال که وسایل نقلیه خودران تا چه حد باید ایمن باشند، نمیتوان پاسخ درستی داد. این گزارش نشان میدهد که مردم نسبت به تصادفهایی که خودروهای بدون راننده در آنها دخیل هستند، نسبت به تصادفاتی که ناشی از خطای انسانی است حساسیت بیشتری دارند؛ حتی اگر بهطور متوسط، خودروهای بدون راننده از رانندگان انسانی ایمنتر باشند. به همین دلیل اگر عموم مردم انتظار دارند که خودروهای خودران به اندازه قطار یا هواپیما ایمن باشند، به افزایش ۱۰۰ برابری میانگین ایمنی نسبت به خودروها به همراه راننده نیاز دارد. مرکز اخلاق و نوآوری دادهها میگوید که در نظر گرفتن نحوه توزیع ریسک بین گروههای مختلف مهم است. حتی اگر بهبودهایی در ایمنی کلی وجود داشته باشد، برخی از گروهها ممکن است پیشرفتهای ایمنی قابلتوجهی را ببینند در حالی که گروه دیگر هیچ پیشرفتی را شاهد نباشند و یا حتی با خطرات جدیدی روبهرو شوند. این گزارش همچنین توصیه میکند که با گسترش فناوری خودروهای خودران، سایر خطرات نیز به بررسی دقیق نیاز دارند. این موضوع هشدار میدهد که برخی از گروهها، مانند کاربران ویلچر، ممکن است در دادههای مورد استفاده برای آموزش الگوریتمهای نرمافزاری که خودروها را کنترل میکنند، تعریف نشده باشند. این گزارش همچنین میگوید که خودروهای خودران باید به وضوح قابل شناسایی باشند تا دیگر رانندگان بدانند با چه عواملی در جاده در حال حرکت هستند. یک نظرسنجی آکادمیک که توسط مرکز اخلاق و نوآوری دادهها انجام شده نشان میدهد که ۸۶ درصد از مردم انگلیس با این موضوع موافق هستند. این فناوری ممکن است منجر به فشار برای تغییر جادهها و قوانین جادهای شود تا برای خودروهای خودران مناسبسازی شوند. انتظار میرود این قوانین سازندگان خودرو را مسؤول اقدامات خودرو در حالت رانندگی خودران معرفی کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.