ارزیابی معاملات بورس در هفته سوم شهریور

ارزیابی معاملات بورس در هفته سوم شهریور یک کارشناس بازار سرمایه با رفتارشناسی سهامداران و تحلیل روند معاملات در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته، وضعیت بورس را برای هفته سوم شهریورماه پیش‌بینی کرد. علی‌یوسفیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «ملت بازار» با تحلیل روند معاملات بازار سهام در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته، اظهار […]

ارزیابی معاملات بورس در هفته سوم شهریور

یک کارشناس بازار سرمایه با رفتارشناسی سهامداران و تحلیل روند معاملات در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته، وضعیت بورس را برای هفته سوم شهریورماه پیش‌بینی کرد.

علی‌یوسفیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «ملت بازار» با تحلیل روند معاملات بازار سهام در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته، اظهار داشت: معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت با دو روز منفی پشت سر هم آغاز شد و باقی روزهای هفته بازار تا حدی متعادل شد، اگرچه در آخرین روز نیز شاخص بورس با افت ۱۹۱ واحدی آخرین روز معاملاتی هفته را به پایان برد.

وی با تأکید بر تلاش‌های روزانه برای رشد قیمت سهام در گروه‌های مختلف و خنثی شدن آن‌ها، گفت: در شرایط فعلی بازار، تلاش‌های روزانه برای رشد سهام افزایش یافته است.

این فعال بازار سرمایه اظهار داشت: عملاً حامیان و سهامداران شرکت‌ها، مرتباً فعالیت‌هایی را برای رشد سهام خود صورت می‌دهند. ولی متأسفانه عمده این تلاش‌ها چندان با واکنش مثبت سرمایه‌گذاران روبه‌رو نمی‌شود و بعد از مدتی، رشد سهام مورد حمایت متوقف می‌شود و این فعالیت‌ها خنثی می‌شوند.

نتیجه تلاش سهامداران

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: کاهش با اهمیت شاخص در دو روز اول هفته جاری را باید واکنشی به این تلاش‌های ناموفق دانست. تلاش‌هایی که در چند هفته اخیر به خصوص با تغییر مدیریت سازمان بورس پر رنگ‌تر شدند و در نتیجه با مشخص شدن تدریجی عدم موفقیت آ‌ن‌ها، ریزش قابل توجه شاخص از ابتدای هفته جاری را در پی داشت.

یوسفیان با بیان این‌که بازار سهام هنوز به یک رضایت و سازگاری درونی و تحلیلی برای پذیرش یک رشد قابل توجه در یک سهم یا یک گروه نرسیده است، افزود: به همین دلیل نمی‌توان همراهی مهمی را میان سرمایه‌گذاران، با این تلاش‌های مداوم مشاهده کرد. با این حال تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و فعالان همچنان امیدوارند که این کوشش‌‌‌ها منجر به حرکت و حمایت بازار شود.

چشم انداز بورس

این فعال بازار سرمایه با اشاره به وضعیت موجود در بازار سهام روند آینده معاملات را ارزیابی کرد و گفت: به دلیل عدم پذیرش این فعالیت‌ها، در مجموع بازار با شیب کمی به پیش می‌رود. این تلاش‌های مداوم و خنثی شدن آن‌ها، موجب شده است که روند کم‌شیبی در بازار شکل بگیرد. مرتباً نیز بر سرعت این خنثی شدن تلاش‌ها افزوده می‌شود و اگر قبلاً چند هفته برای متعادل شدن رشد یک سهم لازم بود به تدریج این تعادل، چند روزه شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بنابراین می‌توان انتظار داشت شرایط بازار در هفته آینده با وجود ادامه تلاش‌ها بر روی سهام، به خاطر عدم همراهی بازار همچنان کم شیب بماند.

ثبات درونی بازار

یوسفیان با بیان این‌که یکی از مزایای تلاش‌های مداوم برای رشد متغیر‌‌‌ها در بورس بهبود شالوده‌های و ثبات درونی بازار است، گفت: این تلاش‌ها به تدریج نوعی توجه و تأکید بیش‌تر بر بازار را باعث شده‌اند که خود موجب بهبود شالوده‌های بازار و ثبات درونی آن شده است.

 

این فعال بازار سرمایه در پایان اظهار داشت: بنابراین می‌توان یک روند کند ولی رو به بهبود را در بازار مشاهده کرد و این ممکن است در میان مدت موجب رشده‌ای محدودی در بازار شود. اما سرعت این بهبود مستمر بازار به حدی کند است که بعید است بتوان تأثیر آن را در هفته آینده دید.