نقل و انتقال ارز برای صادرکنندگان آسان شد

مدیرعامل بانک ملی خبر داد نقل و انتقال ارز برای صادرکنندگان آسان شد مدیرعامل بانک ملی گفت: در حال حاضر صادرکنندگان می‌توانند از طریق واحدهای شعب بانکی خارج از کشور به داخل ارز انتقال دهند و در صورت تمایل نیز می‌توانند ارزهایشان را به فروش برسانند. به گزارش مناقصه‌مزایده، حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی و رییس […]

مدیرعامل بانک ملی خبر داد

نقل و انتقال ارز برای صادرکنندگان آسان شد

مدیرعامل بانک ملی گفت: در حال حاضر صادرکنندگان می‌توانند از طریق واحدهای شعب بانکی خارج از کشور به داخل ارز انتقال دهند و در صورت تمایل نیز می‌توانند ارزهایشان را به فروش برسانند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی و رییس شورای هماهنگی بانک‌ها در دیدار با علی‌لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از برجام، گشایش‌هایی در خصوص مبادلات بانکی با خارج از کشور صورت گرفته و در این رابطه قراردادهایی با کارگزاری‌های خارجی بسته شده است.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی افزود: در حال حاضر صادرکنندگان به هر میزان که بخواهند می‌توانند از طریق واحدهای شعب بانکی خارج از کشور به داخل ارز انتقال دهند و در صورت تمایل نیز می‌توانند ارزهایشان را به فروش برسانند.

وی بیان داشت: البته باید شرایط مبادلات بانکی با تمامی کشور‌‌‌ها بیش‌تر مساعد شود. در حال حاضر با کشورهای آلمان، ایتالیا و اسپانیا ارتباط خوبی در زمینه مبادلات بانکی برقرار شده است.

حسین زاده تصریح کرد: با حمایت‌های لاریجانی، قوانین مبارزه با پولشویی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و نمایندگان بانک‌های خارجی براساس این قوانین تأکید کرده‌اند که رتبه بانکی ایران در دنیا ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در داخل کشور بانک‌ها با مشکلاتی مانند افزایش سرمایه، بدهی‌های دولت، کفایت سرمایه پایین در بانک‌ها و معوقات بانکی روبه‌رو هستند که البته عزم راسخی برای رفع مشکلات وجود دارد.

 

رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی افزود: با پیروی از فرمان مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از صنایع کوچک کشور حمایت شده و در این رابطه به حدود ۵۵۰۰ بنگاه در حدود ۵ هزار میلیارد تومان وام ارایه شده که امید است بتواند مشکلات را تا حدی در بخش تولید حل کند.