تشکیل هیأت رسیدگی به اختلاف ارزیابان بیمه

تشکیل هیأت رسیدگی به اختلاف ارزیابان بیمه بیمه مرکزی، سندیکای بیمه‌گران ایران و انجمن صنفی ارزیابان خسارت، هیأت رسیدگی به اختلافات میان ارزیابان خسارت بیمه‌ای با مؤسسه بیمه یا بیمه‌گذار را برای رسیدگی به اختلاف ارزیابان خسارات بیمه‌ای تشکیل می‌دهند. به گزارش مناقصه‌مزایده، هیأت عامل بیمه مرکزی دستورالعمل چگونگی تشکیل جلسات هیأت رسیدگی به اختلافات […]

تشکیل هیأت رسیدگی به اختلاف ارزیابان بیمه

بیمه مرکزی، سندیکای بیمه‌گران ایران و انجمن صنفی ارزیابان خسارت، هیأت رسیدگی به اختلافات میان ارزیابان خسارت بیمه‌ای با مؤسسه بیمه یا بیمه‌گذار را برای رسیدگی به اختلاف ارزیابان خسارات بیمه‌ای تشکیل می‌دهند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، هیأت عامل بیمه مرکزی دستورالعمل چگونگی تشکیل جلسات هیأت رسیدگی به اختلافات میان ارزیابان خسارت بیمه‌ای با مؤسسه بیمه یا بیمه‌گذار را تصویب کرد.

طبق اعلام اداره کل نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مرجع رسیدگی به اختلافات بین ارزیابان خسارت با شرکت‌های بیمه، بیمه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان، هیأتی مرکب از نمایندگان بیمه مرکزی، سندیکای بیمه‌گران و انجمن صنفی ارزیابان خسارت تعیین شد.

براساس این دستورالعمل، دبیرخانه هیأت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و سندیکای بیمه‌گران ایران و انجمن صنفی ارزیابان خسارت موظفند در مدت ۱۵ روز از اعلام بیمه مرکزی نسبت به معرفی دو نفر (عضواصلی و علی‌البدل) برای هر دوره اقدام کنند.

 

تشکیل هیأت رسیدگی به اختلافات ارزیابان خسارت بیمه‌ای با مؤسسه بیمه و بیمه‌گذاران از سوی شورای عالی بیمه در سال ۹۳ تصویب شده است.