مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر مونتاژ است مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، با بیان اینکه در این سالها تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر فرآیند مونتاژ بوده است، از تلاش فعالان صنعتی و تولیدکنندگان بخشخصوصی صنعت موتورسیکلت برای احیای این صنعت خبر داد. به گزارش […]
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت
تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر مونتاژ است
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، با بیان اینکه در این سالها تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر فرآیند مونتاژ بوده است، از تلاش فعالان صنعتی و تولیدکنندگان بخشخصوصی صنعت موتورسیکلت برای احیای این صنعت خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، عبدا… توکلیلاهیجانی؛ در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو، گفت: صنعت موتورسیکلت در ایران دارای پیشینهای طولانی بوده و نزدیک به ۶۰ سال سابقه دارد که با در نظر گرفتن پارامترهایی چون کاهش زمان تردد در ترافیک شهرهای بزرگ، هزینه پایین تعمیرات و نگهداری، استفاده در کسبوکارها و افزایش قیمت خودرو و سوخت، این وسیلهنقلیه همواره از محبوبیت بالایی در میان مردم کشور برخوردار بوده است. مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، با بیان اینکه در همه این سالها تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر فرآیند مونتاژ بوده است، افزود: این صنعت در حوزه دستیابی به خودکفایی و بالا بردن عمق داخلیسازی بهخصوص در بخشهای مهم موتورسیکلت شامل موتور احتراقی و گیربکس هیچگاه موفق نبوده و عمده فعالیت خود را بر واردات محصولات، به ویژه از کشورهای چین و هند، معطوف ساخته است. وی با اشاره به تلاش برای اجرای سه رویکرد با هدف ایجاد تحول در صنعت موتورسیکلت در کشور، گفت: رویکرد اول در حوزه افزایش عمق داخلیسازی در مورد محصولات پرتیراژ و پرفروش به منظور دستیابی به پلتفرم بومی است. توکلیلاهیجانی؛ تصریح کرد: رویکرد دوم در حوزه طراحی، توسعه و تولید موتورسیکلتهای برقی و رویکرد سوم معطوف به ایجاد زیرساخت سواپ در موتورسیکلتهای برقی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.