براساس آماری که از فروشگاههای فعال اینستاگرامی ایرانی به دست آمده است، در مردادماه ۱۴۰۱ و به دلیل اختلالات اینترنتی، این فروشگاهها تا ۳۵ درصد از بازدید و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از فروش خود از طریق اینستاگرام را از دست دادهاند. به گزارش سیتنا به نقل از روابطعمومی پادرو، به دلیل اختلالات اینترنتی […]
براساس آماری که از فروشگاههای فعال اینستاگرامی ایرانی به دست آمده است، در مردادماه ۱۴۰۱ و به دلیل اختلالات اینترنتی، این فروشگاهها تا ۳۵ درصد از بازدید و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از فروش خود از طریق اینستاگرام را از دست دادهاند. به گزارش سیتنا به نقل از روابطعمومی پادرو، به دلیل اختلالات اینترنتی در مردادماه ۱۴۰۱، فروشگاههای فعال اینستاگرامی تا ۳۵ درصد از بازدید و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از فروش خود از طریق اینستاگرام را از دست دادهاند. این اطلاعات با مقایسه آمار و ارقام ارائهشده از سوی فروشگاهساز اینستاگرامی پادروشاپ در دو ماه تیر و مرداد ۱۴۰۱ به دست آمده است. بهرغم رشد ۲۵ درصدی تعداد فروشندگان فعال در پلتفرم پادروشاپ، در مردادماه مجموع فروش انجامشده از سوی فروشندگان این پلتفرم تنها ۱۰ درصد رشد کرده و این در حالی است که با بررسی تکبهتک ۱۰ فروشگاه برتر در تیرماه و مقایسه بازدید همان فروشگاهها در مردادماه، بازدید آنها تا ۳۵ درصد کاهش یافته است. این کاهش بهرغم افزایش فعالیتهای بازاریابی این فروشگاهها از ابتدای مرداد همزمان با شروع اختلال اینترنت بوده است. در دو سال گذشته کسبوکارهای اینستاگرامی و سهم بالای آنها در بازار فروش آنلاین ایران اهمیت یافته و تجارت اجتماعی در کشورهای دیگر نیز با رشد بسیار بالایی روبهروست و برخی شبکههای مشابه دیگر مانند تیکتاک، تلگرام و موارد مشابه بهعنوان یک کانال فروش جدید و کارآمد برای کسبوکارهای کوچک مطرح شده است. در ایران، اما با توجه به فیلتر بودن بیشتر شبکههای اجتماعی پرطرفدار، صرفاً اینستاگرام و واتساپ بهعنوان شبکه اجتماعی و پیامرسان پرطرفدار و آزاد باقی ماندهاند و به همین واسطه، بسیاری از کسبوکارهای کوچک و خانگی، از این بسترها برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. آمار و اطلاعات موجود نشان میدهد بیش از یک میلیون شغل به واسطه اینستاگرام در ایران وجود دارد و بازاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال را ایجاد کرده است. اختلال در اینترنت و کاهش پهنای باند برخی از اپلیکیشنهای پرکاربرد مثل اینستاگرام و واتساپ، به شدت بازار این کسبوکارها را دچار آسیب کرده است. طبق آخرین گزارش پادرو، در تیرماه حدود ۳۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی از خدمات پادروشاپ استفاده میکردند که این رقم در مردادماه به بیش از ۳۶ هزار فروشگاه افزایش یافته است. در حالحاضر ۴۰۰ هزار فروشگاه فعال ایرانی در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند و معیشتشان از طریق این پلتفرم تأمین میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.