مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اعلام کرد احداث ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید طی یک سال گذشته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از احداث ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این ۱۴۲ کیلومتر در حالحاضر آماده بهرهبرداری است. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اعلام کرد
احداث ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید طی یک سال گذشته
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از احداث ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این ۱۴۲ کیلومتر در حالحاضر آماده بهرهبرداری است. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ درخصوص عملکرد این شرکت درحوزه ساختوسازهای ریلی طی عمر یکساله دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدیدی طی یک سال گذشته احداث شده و آماده استفاده است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، اظهارکرد: اولین پروژه ریلی که در سال ۱۴۰۱ افتتاح میشود، پروژه راهآهن زاهدان به خاش خواهد بود که بخشی از مسیر ریلی زاهدان به چابهار است. وی افزود: خط ریلی زاهدان به چابهار نیز قسمتی از کریدور ریلی شمال به جنوب است که از چابهار به سمت سرخس خواهد بود. خادمی؛ ادامه داد: ۱۵۴ کیلومتر از این راهآهن ریلگذاری و آماده شده و در انتظار اعلام رئیسجمهور برای بهرهبرداری قرار دارد. وی با تأکید بر اینکه این پروژه ریلی باید از سوی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران نیز تحویل گرفته شود، گفت: درخواست بازدید و تحویل راهآهن خاش- زاهدان را به شرکت راهآهن ارسال کردهایم. خادمی؛ درباره راهآهن چابهار-زاهدان نیز، خاطرنشان کرد: این پروژه با تأکید وزیر راهوشهرسازی در دو فاز انجام شده که فاز نخست آن اتصال چابهار به شبکه ریلی است. معاون وزیر راهوشهرسازی، تأکید کرد: زیرسازی فاز اول این پروژه به طول ۶۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد رو به اتمام بوده و از زاهدان به بیرجند یک قطعه بین زاهدان به طول ۷۰ کیلومتر با منابع اعتباری محدود آغاز شده است. خادمی؛ گفت: قطعهای نیز از بیرجند به طول ۴۰ کیلومتر به بالا را شروع کردیم. یک قطعه نیز از ۵۰ کیلومتر به بالا از یونسی آغاز شده است. این شرایط به دلیل تقاضای استانها برای آغاز این پروژه ریلی بوده است. این مقام مسؤول، خاطرنشان کرد: ادامه این مسیر از زاهدان به یونسی در فاز دوم از مسیرهای سرخس، بیرجند و یونسی حدود ۹۰۰ کیلومتر است و چهار قطعه آن با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصد همراه شده و این بخش در مرحله دوم است که با تکمیل این فاز کریدور شمال-جنوب تکمیل میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.