منوچهر منطقی؛ معاون صنایع حملونقل وزارت صمت، با بیان اینکه تولید خودرو یک فرآیند دانشبنیان است، گفت: تا به امروز به قسمتهای پایین دانشبنیان آن، یعنی دانش بهرهبردارانه توجه کردهایم. دانش بهرهبردارانه به این معنی است که اجزای خودرو را گرفته و یکپارچهسازی آن را انجام داده و به بازار ارایه دهیم. به گزارش […]
منوچهر منطقی؛ معاون صنایع حملونقل وزارت صمت، با بیان اینکه تولید خودرو یک فرآیند دانشبنیان است، گفت: تا به امروز به قسمتهای پایین دانشبنیان آن، یعنی دانش بهرهبردارانه توجه کردهایم. دانش بهرهبردارانه به این معنی است که اجزای خودرو را گرفته و یکپارچهسازی آن را انجام داده و به بازار ارایه دهیم. به گزارش مناقصهمزایده، منوچهر منطقی؛ با اشاره به ایجاد فناوری و یکپارچهسازی به اسم پلتفرم و طراحی مسؤول بخش هایتک خودروسازی، بیان کرد: در هیچ کجای دنیا خودروسازیای وجود ندارد که ظرفیت تولید یک میلیون خودرو را داشته باشد و همه اجزای آن را بومیسازی و مونتاژ کند. بنابراین اگر بخواهیم به سمت دانشبنیان شدن خودرو حرکت کنیم باید دستاوردهای خود را تجمیع و به محصول نهایی را تولید کنیم. معاون صنایع حملونقل وزارت صمت، در پاسخ به این سؤال که آیا توانمندی فناورانه و هایتک خودرو در کشور وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: این توانمندی در کشور وجود دارد اما به خوبی از آن استفاده نکردهایم. معمولاً در خودروسازی نیاز به نیروهای تحصیلکرده داریم که از نظر تربیت نیروهای مهندس جایگاه چهارم را دارا هستیم. وی افزود: در حوزه خودروسازی طراحی محصول را در داخل انجام میدهیم و در این راستا دو مرکز خیلی قوی در طراحی محصول داریم که نمیگویم معادل بهترینهای اروپا است اما معادل بهترینهای آسیاست. منطقی؛ از بازارهای بینالمللی محصولات داخلی گفت و اظهار کرد: چند محصول را به روسیه بردهایم که خودروهای تارا، دنا، و شاهین مورد توجه قرار گرفت و به احتمال زیاد بخشی از حجم صادراتی خودروها مربوط به همین محصولات خواهد بود. معاون صنایع حملونقل وزارت صمت، با اشاره به وجود نیروهای متخصص و مراکز طراحی خودرو در کشور، گفت: تنها دانشکده خودرو در خاورمیانه در ایران وجود دارد و از نظر علمی میتوانیم نیروهایی با دانش طراحی خودرو تربیت کنیم. وی در پاسخ به این سؤال که چرا علیرغم وجود نیروهای و امکانات مناسب، جایگاه خودروسازی مناسب نیست، بیان کرد: بومیسازی خودرو همواره جزء سیاستهای اصلی بوده است و فقط به این موضوع پرداختهایم. طراحی محصول کار پیچیدهای است و باید بهترینهای کشور را جمع کنیم. در حالحاضر مسیر دوم را در حال پیمایش هستیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.