رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی دولت دست از قیمتگذاری دستوری بردارد رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی، اظهار داشت: دولت باید دست از قیمتگذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانکمرکزی مخالف واردات بود. به گزارش ایلنا، علیرضا […]
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی
دولت دست از قیمتگذاری دستوری بردارد
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی، اظهار داشت: دولت باید دست از قیمتگذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانکمرکزی مخالف واردات بود. به گزارش ایلنا، علیرضا نجفیمنش؛ در مورد واردات خودرو، گفت: دولت باید دست از قیمتگذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانکمرکزی مخالف واردات بود. بنابر صحبتهای گفته شده، قرار است خودروهایی وارد کشور شوند که ۱۰-۲۰ هزار یورو قیمت داشته و توان ساخت در داخل برای آنها وجود داشته باشد. وی با اشاره به توان رقابت کالاهای تولید داخل با کالاهای وارداتی، افزود: رقابت از سوی خودروهای داخلی ما در حوزه کیفیت و قیمت با خودروهای در این رِنج که بخواهند وارد شوند، وجود خواهد داشت که این موضوع ناشی از کیفیت کالاهای تولید داخل از یکسو و از سوی دیگر سودهایی در زمینه واردات است که افراد را به سمت مصرف خودروی داخلی هدایت میکند. این عضو اتاق بازرگانی تهران، در ارتباط با کیفیت احتمالی خودروهای وارداتی، گفت: در حالحاضر انواع خودروها در دنیا وجود دارد و باید استاندارد ۷۵۰ را بگذرانند و این موضوع یک اجبار است. در کل، پیشبینی آینده بازار خودرو دشوار است و باید منتظر آمدن خودروها و استقبال از آنها باشیم. رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، درخصوص بازار متنوع خودروها، اذعان کرد: عدهای مایل به خرید خودروهای وارداتی هستند و بعضی تمایل دارند خودروی داخلی خریداری کنند. همواره خودروی خارجی در بازار بوده و در عین حال، خودروی داخلی نیز فروش خود را داشته است و این دو معارضتی با یکدیگر ندارند و تصمیمگیرنده خریدار نهایی است که معین میکند که چه خودرویی برایش مناسب است. نجفیمنش؛ در ارتباط با قیمت خودروهای داخلی با ورود خودروهای وارداتی به کشور، بیان داشت: اگر آزادسازی قیمتها صورت گیرد، قیمت کارخانهای محصول تا حدی افزایش پیدا میکند اما در قیمت بازار کاهش را شاهد خواهیم بود؛ فقط دولت باید از قیمتگذاری دست بردارد. در حالحاضر که در بازار با سود ۱۵۰ میلیون تومانی (خودرو) عرضه میشود، شش میلیون داوطلب وجود دارد اما با عدم قیمتگذاری دستوری، فقط خریداران واقعی میآیند و میزان گفته شده نیز به چند صد هزار نفر کاهش پیدا میکند زیرا الان همه افراد بهدنبال خرید خودرو و کسب سود از طریق آن هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.