عضو شورایعالی فضای مجازی، گفت: پیشرفت در بخش زیرساخت ارتباطی بالای ۸۰-۷۰ درصد و میزان پیشرفت در حوزه زیرساخت اطلاعاتی نیز ۵۰ درصد است. رسول جلیلی؛ در گفتوگو با مهر، درباره گزارش وزیر ارتباطات از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در جلسه شورایعالی فضای مجازی، گفت: گزارشاتی که وزارت ارتباطات در جلسات شورایعالی فضای مجازی درباره […]
عضو شورایعالی فضای مجازی، گفت: پیشرفت در بخش زیرساخت ارتباطی بالای ۸۰-۷۰ درصد و میزان پیشرفت در حوزه زیرساخت اطلاعاتی نیز ۵۰ درصد است. رسول جلیلی؛ در گفتوگو با مهر، درباره گزارش وزیر ارتباطات از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در جلسه شورایعالی فضای مجازی، گفت: گزارشاتی که وزارت ارتباطات در جلسات شورایعالی فضای مجازی درباره شبکه ملی اطلاعات میدهند، گزارشات نوعاً جزیی، فنی و در بخش کیفی است. درست است که در مؤلفههای ریز شبکه ملی اطلاعات گفته میشود که ما یک بخش مثلاً ۱۵ درصد، بخش دیگر ۸۰ درصد پیشرفت داریم ولی بین پیمانکار و ناظر در عمده پروژهها یک اختلافنظرهایی وجود دارد. عضو شورایعالی فضای مجازی، افزود: در اینجا وزارت ارتباطات نقش پیمانکار را دارد و مرکز ملی فضای مجازی نقش ناظر را دارد، ممکن است بگوید که ما در زیرساخت شبکه ملی اطلاعات پیشرفت نزدیک به ۱۰۰درصدی است ولی باید توجه داشت که میزان درصد پیشرفت یک موضوع سیال و پویاست. جلیلی؛ خاطرنشان کرد: یعنی به طور مثال در منطقهای یک شهرک جدید ایجاد میشود و یا اتفاقی میافتد و سیل بخشی از فیبر یک منطقه را قطع میکند که اینها میشود کم و زیاد شدن دسترسی در لایه ارتباطی آحاد جامعه به شبکه ملی اطلاعات. در عین حال در بعضی از نقاط دسترسی را داریم اما دسترسی مطلوب نیست. وی ضمن اشاره به اینکه در مجموع پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در حوزه زیرساخت ارتباطی خوب است، تصریح کرد: یعنی به نظر من پیشرفت در بخش زیرساخت ارتباطی بالای ۷۰-۸۰ درصد است. میزان پیشرفت در حوزه زیرساخت اطلاعاتی نیز ۵۰ درصد است. جلیلی؛ اضافه کرد: مشکل اصلی ما در حوزه خدمات پایه کاربردی است و اتفاقاتی که در این مدت رخ داده، منجر به این نشده که یک جمعیت چند ۱۰میلیونی ما در خدمات پایه کاربردی ایرانی خودمان زیست کنند و ترافیک ما لازم نباشد از شبکه ملی اطلاعات خارج شود و روی اینترنت جهانی برود و دوباره برگردد. وی افزود: سردمدار و سرتیتر این خدمات پایه کاربردی واتساپ و اینستاگرام است و پهنای باندی که اینستاگرام مصرف میکند، نسبت به واتساپ و برخی شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای خارجی بیشتر است. برای حل این موضوع هم باید سرمایهگذاری در سطح ملی کرد هم باید اقناعسازی و خدمات کیفی قابل رقابت ارایه کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.