درخواست نماینده مجلس از دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

یک نماینده مجلس، با اشاره به نقش کلیدی دستگاه‌های اجرایی در رشد و توسعه شرکت‌های خلاق، گفت: این نهادها باید در راستای حمایت از این شرکت‌ها نگاه خود را تغییر دهند و به اصطلاح پوست‌اندازی کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمال علیپورخنکداری؛ نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر سوادکوه […]

یک نماینده مجلس، با اشاره به نقش کلیدی دستگاه‌های اجرایی در رشد و توسعه شرکت‌های خلاق، گفت: این نهادها باید در راستای حمایت از این شرکت‌ها نگاه خود را تغییر دهند و به اصطلاح پوست‌اندازی کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمال علیپورخنکداری؛ نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر سوادکوه و جویبار، در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در این باره، گفت: دنیای امروز همزمان دنیای دانش و بینش است، برای پیشبرد امور در حوزه‌های مختلف، علاه بر دانش باید، بینش و تدبیر لازم را نیز دارا بود. جهان در همه عرصه‌ها در حال تغییر و تحولات ساختاری است و فعالان فناور و خلاق، حرف اول را در این مسیر تحولی و پرتلاطم می‌زنند. این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: باید به این مهم توجه داشت که هدف اولویت‌دار تولید علم و خلاقیت، باید تأثیرگذاری بر روی کیفیت زندگی مردم و ارتقاء و پیشبرد اهداف اقتصادی باشد، حضرت آقا نیز چند سالی است که به جد بر روی مسأله دانش‌بنیان‌ها تأکید یژه‌ای داشته‌اند. زیرا این دانش و خلاقیت است که بسترهای افزایش قدرت یک ملت را آماده می‌سازد.

همراه شدن دستگاه‌های اجرایی با تغییرات سریع زمانه

علیپورخنکداری؛ با اشاره به پیشرفت‌های فراوان ملت ایران در عرصه‌های علمی و نوآورانه، بیان کرد: با وجود همه این پیشرفت‌ها، هنوز کارهای بر زمین مانده قابل‌توجهی وجود دارد، این فاصله باید با حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان پُر شود. مدیران قدیمی و دستگاه‌های اجرایی باید از حالت خمودگی و رخوت خارج شوند و خود را با تغییرات بسیار سریع دانشی، علمی و خلاقانه عصر حاضر همسان سازند. عضو فراکسیون معدن و صنایع‌معدنی در ادامه، افزود: زمان گذار از نگاه سنتی به صنعت فرا رسیده و دیگر باید تفکر خلاقیت محور را جایگزین مدیریت سنتی کرد. شرکت‌های خلاق ستون خیمه این تغییر و گذار هستند و بسیار ضرورری است که توجه ویژه‌ای به این شرکت‌ها و جوانان خلاق و نوآور ایرانی صورت گیرد. دستگاه‌های اجرایی همچنین در راستای حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور باید پوست‌اندازی کنند. برون‌سپاری خدمات و تأمین کالاها از سبد کالاهای خلاق و دانش‌بنیان یکی از حمایت‌های است که هر سازمان و نهاد اداری باید سرلوحه کار خود قرار دهد. این قانون‌گذار ایرانی ضمن تبیین نقش کلیدی شرکت‌های خلاق در پیشبرد عرصه‌های مانند گردشگری، گفت: توریسم درمانی، گردشگری، کشاورزی، صنعت گیاهان دارویی، تولید اپلیکیشن‌ها، همه از جمله حوزه‌های است که شرکت‌های خلاق می‌توانند در آن ارزش‌افزوده ایجاد کنند و دست به تولید ثروت بزنند. بدیهی است؛ مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا هر حمایت لازم را برای بسط و گسترش بیشتر آکوسیستم خلاقیت، خانه‌های خلاق و شرکت‌های خلاق دانش‌بنیان مبذول دارد.