آرش محبینژاد؛ دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، در مورد ابعاد مختلف طرح واردات خودرو، گفت: ما صددرصد موافق واردات هرگونه کالای مجاز به کشور هستیم. اما به این شرط که مخل نظام اقتصادی کشور به ویژه ضربه به تولید داخل نباشد و از منابع تولید داخل هم استفاده نکند. وی به آییننامهای که درخصوص […]
آرش محبینژاد؛ دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، در مورد ابعاد مختلف طرح واردات خودرو، گفت: ما صددرصد موافق واردات هرگونه کالای مجاز به کشور هستیم. اما به این شرط که مخل نظام اقتصادی کشور به ویژه ضربه به تولید داخل نباشد و از منابع تولید داخل هم استفاده نکند. وی به آییننامهای که درخصوص واردات خودرو مصوب و ابلاغ شده، چند ایراد اساسی وارد کرد و گفت: یکی از ایرادهای اساسی که ما بارها در قالب نامه به مجلس و دولت گوشزد کردیم، این است که در آییننامه اشاره نشده واردات خودرو از کشورهایی که صنعت خودروی ما را تحریم کردند و یا از تحریمها تبعیت کردند ممنوع باشد. به گزارش از تسنیم، محبینژاد؛ خاطرنشان کرد: بهعنوان مثال، سال ۱۳۹۲ کرهجنوبی صنعت خودروی ما را فلج کرد اما بیشترین واردات از کرهجنوبی بود و این تاریخ نباید دوباره تکرار شود. وی نظام تعیین تعرفه را نوعی نقض غرض دانست و گفت: اینکه ببینیم قیمت خودرو در بورس چند است و بعد تعرفه آن را تعیین کنیم، از اساس کار اشتباهی است. اگر تعرفه خودروهای اقتصادی پایینتر از تعرفه قطعات خودرو دربیاید مضحک است، چون تعرفه هیچ کالای تمامشدهای نمیتواند پایینتر از تعرفه اجزایش باشد و در این صورت تولید قطعات در داخل نابود خواهد شد. دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، معتقد است ما زمانی موفق خواهیم شد که شرایط تولید داخل حداقل معادل شرایط واردات باشد اما متأسفانه هنوز الزامات و پیشنیازهای تولید باکیفیت و با تیراژ خودرو و قطعات در کشورمان مهیا نیست. محبینژاد؛ تأکیدکرد: اگر شرایط تولید داخل فراهم شود در یک شرایط رقابتی، مردم میتوانند از کالای با کیفیت بهرهمند شوند و یا از کالای وارداتی استفاده کنند. دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، با بیان اینکه ما از اقتصاد دستوری باید فاصله گرفته و به سمت آزادی اقتصادی حرکت کنیم، گفت: خود این آییننامه برای واردکننده و تولیدکننده عدم قطعیت دارد و آنها را در بلاتکلیفی قرار میدهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.