شرکت پست به دنبال ایجاد قطب پستی در منطقه است

    اسماعیل بوداغی ایجاد قطب (هاب) هوایی پستی را با هدف جذب ترافیک بیش‌تر مرسوله‌ها و تسریع در ارسال محموله‌های پستی از برنامه‌های این مجموعه اعلام کرد. معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این فرصت را برای شرکت پست فراهم کرده است […]

 

 

اسماعیل بوداغی ایجاد قطب (هاب) هوایی پستی را با هدف جذب ترافیک بیش‌تر مرسوله‌ها و تسریع در ارسال محموله‌های پستی از برنامه‌های این مجموعه اعلام کرد.

معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این فرصت را برای شرکت پست فراهم کرده است تا به دنبال ایفای نقش مؤثرتر در بازار داخلی و منطقه و ایجاد هاب هوایی پستی برای تحقق این نقش در دستور کار قرار گرفته است.

برجام در بیست و سوم تیرماه ۱۳۹۴ بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) نهایی شد و در بیست‌وششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته‌ای ایران در اجرای برجام، روند لغو تحریم‌های ظالمانه غرب علیه تهران آغاز شد.

وی گفت: ایجاد هاب هوایی پستی علاوه بر سرعت بخشیدن به روند ارسال محموله‌ها، ایران را تبدیل به مرکزی برای فعالیت‌های پستی در منطقه خواهد کرد.

بوداغی یکی از مزایای هاب هوایی پستی را انجام زمان‌بندی دقیق برای ارسال محموله‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: ارسال به موقع مرسوله علاوه بر افزایش اعتماد مشتریان به شبکه پستی، ترافیک بیش‌تری را به سمت پست هدایت خواهد کرد.

معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران روان شدن ترافیک بیش‌تر به سمت پست را عامل افزایش درآمد‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: افزایش درآمد‌ها این قدرت را به پست می‌دهد تا دنبال نوین‌سازی سیستم‌های خود باشد.

وی فرودگاه پیام را برای سیاست هاب هوایی مناسب ارزیابی کرد و در عین حال افزود: همزمان با اجرایی شدن برجام و افزایش تردد هواپیما‌ها به کشور از این فرصت برای تسریع در ارسال محموله‌ها استفاده خواهیم کرد.

پیش از این محمدعلی مختاری مدیرعامل فرودگاه پیام با بیان این‌که پیگیر راه‌اندازی هاب پستی هستیم تا ارایه خدمات پست تسریع شود، افزوده بود: تحقق آن ایران را محل مبادله‌های پست در منطقه خواهد کرد.

وی تأکید کرد این برنامه موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود و بدین ترتیب با کمک فرودگاه پیام، شرکت پست می‌تواند زمان‌بندی ارسال بسته‌ها را براساس تعهد خود عملی کند.

 

همچنین شرکت پست آلمانی DHL که ۶۰ درصد سهم بازار پست ایران را در بخش پست سریع بین‌الملل در اختیار دارد، اعلام کرده بود که قصد دارد از ایران به عنوان هاب پستی برای کشورهای منطقه مستقل مشترک‌المنافع (CIS) استفاده کند.