مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، از پایان تدوین شاخصهای کلیدی عملکرد دریایی و بندری (Key Performance Indicator) خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید خورسندی؛ با اشاره به اینکه این سازمان از سال ۱۳۹۷ با تشکیل کارگروه پایش شاخصهای کلیدی عملکرد بندری و دریایی (KPI) احصای شاخصها را آغاز کرد، افزود: […]
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، از پایان تدوین شاخصهای کلیدی عملکرد دریایی و بندری (Key Performance Indicator) خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید خورسندی؛ با اشاره به اینکه این سازمان از سال ۱۳۹۷ با تشکیل کارگروه پایش شاخصهای کلیدی عملکرد بندری و دریایی (KPI) احصای شاخصها را آغاز کرد، افزود: با نرمافزار داشبورد مدیریتی، دادهها از سامانههای عملیاتی سازمان واکشی می شوند و با فرمول محاسباتی تعریف شده اندازهگیری و پایش میشوند. مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: از جمله شاخصهای تعریف شده در این فرآیند می توان به شاخص ترافیک دریایی (Maritime Traffic)، ترافیک شناورها (Vessel Traffic)، ماندگاری کالا، حملونقل چند وجهی، زمان حضور شناور در بندر (Port Time)، میزان کانتینری شدن، عملکرد به موقع، ردپای کربن و سطح ایمنی اشاره کرد. خورسندی؛ افزود: از ۱۵۹ شاخص عملکردی احصاء شده ناشی از مطالعات گروه مطالعات راهبردی و مدیریت دانش سازمان بنادر، در یک فرآیند ارزیابی و تجزیه و تحلیل، این تعداد به ۱۰ شاخص تقلیل یافت. وی یکی از مشکلات سازمانها در استفاده بهینه از دادههای موجود در سامانههای عملیاتی را پیادهسازی سامانههای مدیریت و پایش دادهها از جمله داشبوردهای مدیریتی و هوش کسب و کار (Business Intelligence) دانست و گفت: در بسیاری مواقع، دادهها از منابع مختلفی استخراج میشوند و یکپارچه کردن آنها برای به دست آوردن گزارشهای تحلیلی، برای سازمان هزینههای مالی و زمانی زیادی در بردارد. مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: این سازمان با ایجاد داشبوردهای مدیریتی و شاخصهای کلیدی عملکرد برای ارتقای عملکرد و افزایش سودآوری قدم برداشته است تا در گرایشهای تجاری بدون اتلاف وقت و هزینه و انرژی در سایر مسیرها به دنبال اهداف کلان و اساسی خود متمرکز شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.