دادوستد ۵۵ میلیون سهم در فرابورس

دادوستد ۵۵ میلیون سهم در فرابورس معاملات اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در اولین روز از هفته کاری جدید با روند ریزشی قیمت‌ها همراه شد و در نرخ‌های کم‌تر از ۹۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در حالی دیروز تعداد ۴۳ هزار و ۸۸۳ ورقه تسه به ارزش […]

دادوستد ۵۵ میلیون سهم در فرابورس

معاملات اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در اولین روز از هفته کاری جدید با روند ریزشی قیمت‌ها همراه شد و در نرخ‌های کم‌تر از ۹۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در حالی دیروز تعداد ۴۳ هزار و ۸۸۳ ورقه تسه به ارزش ۳۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال در بازار ابزارهای نوین مالی خرید و فروش شد که قیمت این اوراق تا سقف حداکثر ۲٫۷۶ درصد ریزش کرد و در نرخ‌های ۸۵۸ هزار ریال تا ۸۹۹ هزار ریال دادوستد شد.

مناقصه‌مزایده از بازار سهام فرابورس ایران نیز دیروز نقل و انتقال ۵۵ میلیون سهم به ارزش ۱۵۴٫۵ میلیارد ریال را شاهد بود که در این میان نماد پالایش نفت تهران بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات را در مقایسه با سایر نماد‌ها تجربه کرد. «شتران» در این روز با دست به دست شدن ۵٫۵ میلیون ورقه سهام در جریان معاملات همراه شد که ارزش آن به رقم ۱۶٫۴ میلیارد ریال رسید.

بر پایه این گزارش، در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم با نماد «اخزا۶» بالا‌ترین حجم معامله و اسناد خزانه اسلامی مرحله پنجم با نماد «اخزا۵» بیش‌ترین ارزش معامله را تجربه کردند. «اخزا۵» در روزی که گذشت، نقل و انتقال نزدیک به ۴۹ میلیارد ریال ورقه را در کارنامه فعالیت‌های روزانه خود به ثبت رساند. در این بازار همچنین نزدیک به ۳۲۱ هزار ورقه بهادار خرید و فروش شد که ارزش آن بالغ بر ۳۱۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال بود.

در همین حال در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، صندوق اعتمادآفرین پارسیان بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات را به ثبت رساند. در این صندوق ۹۷۹ هزار ورقه بهادار در ۷۴ دفعه مبادلاتی مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر ۱۳٫۶ میلیارد ریال بود. دیروز در ETF‌ها همچنین نزدیک به ۵ میلیون ورقه به ارزش ۱۹٫۴ میلیارد ریال دست به دست شد که این حجم دادوستد در ۱۴۱ دفعه مبادلاتی صورت گرفت.

از سوی دیگر در جریان معاملات این روز و در بازار سهام، نماد معاملاتی ذوب‌آهن اصفهان و تولید نیروی برق دماوند به‌عنوان پربازدید‌ترین سهام مورد مبادله شناخته شدند و نماد زرین معدن آسیا نیز بالا‌ترین افزایش قیمت را تجربه کرد.

 

در نهایت نیز دیروز نزدیک به ۱۱۱ میلیون ورقه بهادار در ۱۵ هزار و ۵۳ دفعه مبادلاتی میان سهامداران دادوستد شد که ارزش آن به رقم ۶۰۷ میلیارد ریال رسید.