رئیس کمیته حملونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد جبران عقبماندگی ناوگان دریایی کشور در گروی تدوین سند حملونقل رئیس کمیته حملونقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عقبماندگی ناوگان حملونقل دریایی، خواستار توجه ویژه دولت به توسعه این ناوگان شد و گفت: یکی از راهکارهای برونرفت از وضع موجود تدوین سند حملونقل است. […]
رئیس کمیته حملونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد
جبران عقبماندگی ناوگان دریایی کشور در گروی تدوین سند حملونقل
رئیس کمیته حملونقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عقبماندگی ناوگان حملونقل دریایی، خواستار توجه ویژه دولت به توسعه این ناوگان شد و گفت: یکی از راهکارهای برونرفت از وضع موجود تدوین سند حملونقل است. به گزارش مناقصهمزایده، عادل نجفزاده؛ درباره ضرورت توسعه ناوگان حملونقل دریایی کشور، اظهار داشت: یکی از مزیتهای برتر کشور، حوزه لجستیک است و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی کشور و قرار گرفتن در کریدورهای اصلی حملونقل بینالمللی، ایران میتواند پایگاه و قطب ترانزیت کالا و مسافر باشد. وی ادامه داد: یکی از الزامات تحقق این هدف، توسعه و ارتقای زیرساختهای حملونقل اعم از نوسازی و بهروزرسانی ناوگان حملونقل کشور از جمله حملونقل دریایی، ریلی و هوایی است که متأسفانه در این زمینه آنگونه که باید و شاید موفق نبودهایم. رئیس کمیته حملونقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صنعت حملونقل در تولید ناخالص ملی باشد نقش ویژهای داشته باشد، عنوان کرد: در این رابطه حتی از کشورهای همسایه نظیر امارات، عقب هستیم و باید با توسعه زیرساختها به ویژه در بخش حملونقل دریایی کشور، شرایط را تغییر دهیم. نجفزاده؛ با تأکید بر اینکه در بخش ناوگان حملونقل دریایی کشور به شدت عقب ماندهایم و به همین دلیل نتوانستهایم از ظرفیتهای دریایی و بندری بهخوبی استفاده کنیم، اظهار داشت: یکی از راهکارهای برونرفت از وضع موجود تدوین سند حملونقل است و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کرده است و باید در دستورکار دولت نیز قرار گیرد چرا که عملکرد دولتهای قبلی در این زمینه قابل پذیرش نیست و باید شاهد اتفاقات جدیدی باشیم. وی با بیان اینکه اگر به مزیتهای دریایی و بندری خود توجه نداشته باشیم از نظر اقتصادی نسبت به رقبای منطقهای و جهانی خود عقب خواهیم ماند، گفت: همسایگان ایران کریدورهای خود را فعال کردهاند، ناوگان حملونقل خود را توسعه بخشیدهاند، مشغول خریداری و ساخت کشتی هستند و به سایر زیرساختها توجه دارند و انفعال ما باعث میشود به تدریج و مرور زمان در بخش حملونقل ما را دور بزنند. رئیس کمیته حملونقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه صنعت حملونقل به عنوان یک مزیت اقتصادی برتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیریهای دولت و توجه به توسعه حملونقل دریایی باید در این زمینه به نقطه ایدهآل برسیم و ناوگان داخلی و بینالمللی کشور را ارتقاء بخشیم تا از نظر زیرساخت و تجهیزات مورد نیاز از کشورهای همجوار خود، عقب نمانیم .نجفزاده؛ در پایان با تأکید بر ضرورت و توجه ویژه دولت به توسعه ناوگان حملونقل دریایی، گفت: حملونقل دریایی، مولد اقتصاد کشور است و دولت باید بیش از هر زمان دیگری با توجه و پیگیری مسائل مرتبط با حملونقل دریایی، شرایط مطلوب را رقم بزند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.