سیدرضا فاطمیامین؛ درباره واردات خودرو به مناطق آزاد، گفت: در منطقه آزاد تنها قید این است که خودرو کاملاً برقی یا هیبریدی باشد و قید دیگری وجود ندارد. وی افزود: وقتی درباره آییننامه واردات صحبت میکنیم کل کشور را در برمیگیرد. تاکنون هم مناطق آزاد واردات خودرو نداشته که قانون آن بخواهد تغییر کند. به […]
سیدرضا فاطمیامین؛ درباره واردات خودرو به مناطق آزاد، گفت: در منطقه آزاد تنها قید این است که خودرو کاملاً برقی یا هیبریدی باشد و قید دیگری وجود ندارد. وی افزود: وقتی درباره آییننامه واردات صحبت میکنیم کل کشور را در برمیگیرد. تاکنون هم مناطق آزاد واردات خودرو نداشته که قانون آن بخواهد تغییر کند. به گزارش از ایسنا، به گفته وزیر صمت سایر بندهای آیین نامه در مناطق آزاد هم صادق است. برای مثال برای شمارهگذاری هم همان سازوکار عرضه در بورس انجام خواهد شد. بنابراین تنها تفاوت واردات خودرو به مناطق آزاد این است که یک قید بیشتر دارد و خودرو باید برقی یا هیبریدی باشد. فاطمیامین؛ در پاسخ به اینکه آیا امکان بازنگری آییننامه واردات برای مناطق آزاد وجود دارد؟ تصریح کرد: ممکن است مناطق آزاد پیشنهادی ارایه کنند و در وزارت صمت بررسی شود، اما این آییننامه مصوب شده است. روز گذشته مدیر توسعه صادرات، امورگمرکی و ارزشافزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تقاضای مناطق آزاد از دولت برای تدوین یک آییننامه واردات خودرو مخصوص این مناطق خبر داد. چرا که اساس این آییننامه ورود خودرو به سرزمین اصلی است، بسیاری از بندهای آن مبتلا به سرزمین اصلی و در تناقض با مقررات مناطق آزاد است. برای مثال در آییننامه بحث حقوق ورودی مطرح شده است در صورتی که مناطق آزاد حقوق ورودی ندارد. این باعث شده واردات خودرو به مناطق آزاد دچار مشکل شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.