ابوالفضل حجازی؛ عضو انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت کشور، در نشست خبری، اظهار داشت: اگر چه مطابق مصوبه دولت از پایان خردادماه ۹۶ هرگونه ثبت سفارش و واردات موتورسیکلتهای کاربراتوری ممنوع است، اما براساس مستندات در سالهای ۹۶ و ۹۷ ، بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت شمارهگذاری شده است که از این تعداد بیش از ۵۰۰ […]
ابوالفضل حجازی؛ عضو انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت کشور، در نشست خبری، اظهار داشت: اگر چه مطابق مصوبه دولت از پایان خردادماه ۹۶ هرگونه ثبت سفارش و واردات موتورسیکلتهای کاربراتوری ممنوع است، اما براساس مستندات در سالهای ۹۶ و ۹۷ ، بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت شمارهگذاری شده است که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری به نام انژکتوری ثبت سفارش و شمارهگذاری شده است. به گزارش مناقصهمزایده، ابوالفضل حجازی؛ با اشاره به فساد چند هزار میلیاردی واردات و شمارهگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری، افزود: در جریان این اقدام غیرقانونی موتورسیکلت کاربراتوری به طور غیرقانونی توسط چند شرکت وارد و به اسم انژکتوری ترخیص و شمارهگذاری شده است و همچنان برخی از این شرکتها اقدام به عرضه این موتورسیکلتهای کاربراتوری میکنند. وی تأکید کرد: در واقع در این اقدام غیرقانونی برای این حجم از موتورسیکلتهای کاربراتوری پیش از ثبت سفارش و واردات، از مسیرهای غیرقانونی پلاک دریافت شده است؛ فسادی که تاکنون سود کلانی را نصیب این شرکتها کرده و لازم است که سازمان نظارتی نسبت به این اقدام ورود کنند. این عضو انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت کشور، خاطرنشان کرد: چنانچه سازمانهای نظارتی به این موضوع ورود کنند، قطعاً اطلاعات دقیقتری در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
۹۵ درصد موتورسیکلتها وارداتی است / سالی ۳ برابر شاغلان در صنعت موتورسیکلت جانشان را از دست میدهند
وی تأکید کرد: بسیاری از افرادی که این فساد بزرگ را در جریان واردات و عرضه موتورسیکلتهای کاربراتوری رقم زدند هر چهار یا پنج سال یکبار از مسیرهای قانونی و با استفاده از خلع قانونی، اقدام به تأسیس شرکتهای جدید به اسم تولید میکنند و با استفاده از مجوزهای جدید و تغییر کاربری از معافیتهای ۱۰۰درصدی مالیاتی استفاده کنند. حجازی؛ با بیان اینکه هماکنون بیش از ۹۵ درصد از موتورسیکلت در کشور به صورت سیکیدی وارد میشود، افزود: در حالی که در سالهای گذشته سهم تولید داخل در صنعت موتورسیکلت حدود ۶۰ درصد بوده است اما امروز با کاهش این سهم به پنج درصد ، بیش از ۹۵ درصد تولیدات در این صنعت وارداتی است. رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران، با اشاره به آمار حدود سه هزار نفری اشتغالزایی در بخش تولید موتورسیکلت در کشور، تصریح کرد : متأسفانه سالیانه بیش از سه برابر شاغلان در بخش تولید موتورسیکلت در کشور را از دست میدهیم در واقع امروز دیگر صنعت در بخش تولید موتورسیکلت هیچگونه اشتغالزایی وجود ندارد، چراکه تولیدی صورت نمیگیرد و فقط برای عدهای واردات موتورسیکلت مسیری برای ثروتاندوزی است. حجازی؛ افزود: با توقف تولید موتورسیکلت و گسترش واردات، هماکنون دیگر صنعت قطعهسازی در صنعت موتورسیکلت وجود ندارد و اغلب آنها تغییر شغل دادند. رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران، ادامه داد : بایستی صنعت دوچرخه جایگزین صنعت موتورسیکلت شود و از بابت تعطیلی این صنعت و حذف اشتغال افراد این صنعت نگران نبود؛ چراکه به همان میزان و حتی بیش از تعداد افراد شاغل در صنعت موتورسیکلت در کشور جان و مال خود را بهواسطه موتورسیکلت بصورت روزانه از دست میدهند. به گفته وی، هماکنون ۲۰ کارحانه تولیدی دوچرخه در کشور با حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد داخلیسازی در کشور امکان تولید ۳۷۰ هزار دستگاه دوچرخه را در کشور دارند و در صورت حمایت میتواند ضمن اینکه جایگزین خوبی برای موتورسیکلت در کشور است و میتوان تا یک میلیون در سال متناسب با تقاضا تولید و تا دو سال آینده تولیدکننده و صادرکننده دوچرخه باشیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.