مافیای فعال تکدی‌گری به سهولت قابل شناسایی و ردیابی هستند

مافیای فعال تکدی‌گری به سهولت قابل شناسایی و ردیابی هستند عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از فعالیت متکدیان خارجی در پایتخت، افزود: قوه‌قضاییه باید به صورت قاطع و جدی با مافیای فعال تکدی‌گری داخلی و خارجی در پایتخت برخورد کند. به گزارش خانه ملت، عباس گودرزی در رابطه با تکدی‌گری اتباع بیگانه در پایتخت، […]

مافیای فعال تکدی‌گری به سهولت قابل شناسایی و ردیابی هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از فعالیت متکدیان خارجی در پایتخت، افزود: قوه‌قضاییه باید به صورت قاطع و جدی با مافیای فعال تکدی‌گری داخلی و خارجی در پایتخت برخورد کند.

به گزارش خانه ملت، عباس گودرزی در رابطه با تکدی‌گری اتباع بیگانه در پایتخت، گفت: متأسفانه برخی از این افراد به صورت قانونی و مشروع وارد کشور شده و با روی آوردن به معضل تکدی‌گری چهره پایتخت را مخدوش و موجب شیوع انواع معضلات اجتماعی در کشور می‌شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فعالیت متکدیان خارجی در پایتخت، تصریح کرد: برخی متکدیان خارجی نیز به شکل غیرقانونی و به صورت قاچاق از سوی قاچاقچیان انسان به کشور وارد شده و در پی ضعف نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط به تکدی‌گری روی می‌آورند که این معضل فضای کشور را دچار آسیب‌های فراوانی کرده است.

وی با بیان این‌که بی‌توجهی به تکدی‌گری اتباع بیگانه در کشور باعث شده تعداد زیادی از این قشر به معضل تکدی‌گری روی آورند، تصریح کرد: باید نظارت‌‌ها بر اعمال اتباع خارجی که به صورت مجاز در کشور زندگی می‌کنند افزایش و همچنین به صورت جدی از ورود اتباع غیرمجاز به کشور جلوگیری شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم، با تأکید بر این‌که باید زمینه بازگشت اتباع بیگانه‌ای که به دلیل جنگ و اشغال به کشور ما مهاجرت کرده‌اند، فراهم شود، تصریح کرد: درحال حاضر این کشور‌‌ها نسبت به گذشته از فضای امنیتی بهتری برخوردار هستند.

گودرزی از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه از سوی قاچاقچیان انسان انتقاد کرد و ادامه داد: ورود غیرمجاز اتباع بیگانه طی فرایند قاچاق انسان به کشور همواره امنیت روانی، فردی و اجتماعی جامعه را با چالش روبه‌رو می‌سازد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر این‌که ورود و خروج اتباع بیگانه به کشور باید به صورت جدی تحت نظارت و پایش قرار گیرد، یادآور شد: هدف از ورود اتباع بیگانه به کشور باید مشخص و مدیریت شده باشد تا این افراد از چارچوب قانونی خود خارج نشوند.

عضوکمیسیون اجتماعی در مجلس دهم در رابطه با فعالیت متکدیان داخلی در پایتخت، گفت: از آن‌جایی که ممکن است برخی از این افراد از سر نیاز و ناچاری به این معضل روی آورده باشند از این رو باید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شناسایی و تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار گیرند، زیرا کشور ما کشور بسیار ثروتمندی است که خوشایند و مطلوب نیست که شاهد فعالیت متکدیان و شیوع این معضل در پایتخت کشور باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان این‌که شیوع معضل تکدی‌گری در کشور نشانگر ضعف در ساختار مدیریتی است، یادآور شد: البته تعداد زیادی از این افراد به صورت باندی فعالیت کرده و وابسته به گروه‌های مافیایی و افراد فرصت‌طلبی هستند که استفاده ابزاری از آن‌‌ها کرده و در واقع کارگر آن‌‌ها محسوب می‌شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که مافیای فعال تکدی‌گری به سهولت قابل شناسایی و ردیابی هستند، تصریح کرد: فعالیت آزادانه آن‌‌ها نشانگر ضعف دستگاه‌های مسؤول است زیر این موضوع تخلف و به نوعی توهین به انسانیت و بر هم زدن نظم عمومی کشور محسوب می‌شود از این رو به صورت جدی نیازمند برخورد و پیگیری قوه‌قضاییه است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که اگر برای برخورد با مافیای تکدی‌گری خلأ قانونی وجود دارد، دولت لایحه به مجلس ارایه دهد، گفت: اگر نیاز به وضع قانون باشد مجلس به صورت جدی به آن ورود می‌کند اما اگر نیاز به تصویب قانون نباشد دستگاه‌های مسؤول باید به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و مانع فعالیت آزادانه این افراد فرصت طلب شوند.