نخستین برنامه جدید آرتمیس ناسا برای فرود فضانوردان روی ماه خواهد بود. ناسا شامگاه چهارشنبه هفته گذشته، از ثبت یک سفارش ۲۲۸٫۵ میلیون دلاری به آکسیوم اسپیس برای این «مأموریت تاریخی» خبر داد. به گزارش ایتنا به نقل از ایندیپندنت، لارا کرنی، مدیر برنامه فعالیت برونپایگاهی «ایویای» (EVA) و جابهجایی انسان در سطح «اچاسام» (HSM) […]
نخستین برنامه جدید آرتمیس ناسا برای فرود فضانوردان روی ماه خواهد بود. ناسا شامگاه چهارشنبه هفته گذشته، از ثبت یک سفارش ۲۲۸٫۵ میلیون دلاری به آکسیوم اسپیس برای این «مأموریت تاریخی» خبر داد. به گزارش ایتنا به نقل از ایندیپندنت، لارا کرنی، مدیر برنامه فعالیت برونپایگاهی «ایویای» (EVA) و جابهجایی انسان در سطح «اچاسام» (HSM) ناسا، طی سخنانی گفت: «ناسا مفتخر است که در این مأموریت تاریخی با شرکت صنعتی تجاری همکاری میکند که آغازگر حضور پایدار ایالات متحده در سطح ماه خواهد بود.» ناسا در ماه ژوئن، برای قراردادهای توسعه لباسهای فضانوردی خود هم برای برنامه ماه آرتمیس سازمان فضایی و هم برای ایستگاه فضایی بینالمللی، آکسیوم و کالینز اروسپیس (Collins Aerospace) را انتخاب کرد. هر دو شرکت در چندین «ثبت سفارش» با یکدیگر رقابت خواهند کرد و لباسهایی را برای فرود بر روی ماه و سایر کاربردها عرضه میکنند. آرتمیس۳ که برای سال ۲۰۲۵ برنامهریزی شده است، پس از سال ۱۹۷۲ که انسان طی مأموریت آپولو ۱۷ قدم بر روی ماه گذاشت، نخستین مأموریت برنامه جدید آرتمیس ناسا برای فرود فضانوردان بر روی ماه خواهد بود. همیلتون استاندارد، شرکت پیشکسوت کالینز، لباسهای فضانوردی مورد استفاده در برنامه آپولو را ساخت. با این حال، برخلاف دوران آپولو، ناسا لباسهای فضانوردی را از آکسیوم و کالینز خریداری نمیکند، بلکه آنها را بهعنوان بخشی از «خدمات لباس فضانوردی» اجاره میکند. آکسیوم اسپیس همچنین در حال توسعه یک ضمیمه تجاری به ایستگاه فضایی بینالمللی است و این شرکت قصد دارد روزی پس از بازنشستگی ایستگاه فضایی بینالمللی در پایان این دهه، ایستگاه فضایی تجاری خود را به فضا بفرستد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.