رضا تقیپورانوری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره آییننامه واردات خودرو، گفت: آییننامه واردات با تأخیر بسیار، تصویب و ابلاغ شد و یکی از انتقادات جدی موجود در این زمینه روش تدوین و فرآیند تصویب آییننامه بود که متأسفانه هیچ مشورت و نظرخواهی از مجلس و کمیسیون صنایع و معادن دریافت نشد. به گزارش […]
رضا تقیپورانوری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره آییننامه واردات خودرو، گفت: آییننامه واردات با تأخیر بسیار، تصویب و ابلاغ شد و یکی از انتقادات جدی موجود در این زمینه روش تدوین و فرآیند تصویب آییننامه بود که متأسفانه هیچ مشورت و نظرخواهی از مجلس و کمیسیون صنایع و معادن دریافت نشد. به گزارش مناقصهمزایده، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکل اصلی حوزه خودرو در کشور نبود خودروهای اقتصادی است، افزود: در دنیا خودروها در کلاسهای مختلف عرضه میشوند و کلاسی که اکنون با توجه به شرایط اقتصادی مورد توجه مردم کشور ما قرار دارد، مشخص است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه کلاسی که برای واردات خودرو تعیین شده، مناسب است، اضافه کرد: اگر همانند گذشته خودروهای خاص و عمدتاً لوکس وارد شود، واردات به رفع چالش کمبود عرضه کمکی نمیکند. وی تصریح کرد: راهکار حل مشکلات بازار خودرو محدود به واردات نیست در واقع واردات خودرو تنها بخشی از راهحل است و وزارت صمت باید موضوع افزایش تیراژ تولید خودروهای داخلی را به صورت صنعتی در برنامه خود داشته باشد زیرا اختلاف ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو که بین عرضه و تقاضا وجود دارد با واردات رفع نمیشود.
در جریان واردات باید از ایجاد انحصار جلوگیری شود
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: از واردات باید برای تأمین خودروی مورد نیاز عموم جامعه استفاده شود در واقع پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز باید ارزان و باصرفه و متناسب با درآمدهای اغلب عموم مردم تأمین شود. تقیپورانوری؛ با بیان اینکه باید هرچه سریعتر موضوع تأمین منابع ارزی موردنیاز برای واردات خودرو توسط سایر بخشهای دولت تعیینتکلیف شود، ادامه داد: در جریان واردات باید از ایجاد انحصار جلوگیری شود تا مشکلات و بلاهایی که بر سر تولید خودرو آمد، تکرار نشود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا آییننامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن بررسی میشود، توضیح داد: هر آییننامهای به بهبود و اصلاحات بعدی نیاز دارد. بنابراین ما نیز پس از سرکشی نمایندگان به حوزههای انتخابیه این آییننامه را با حضور مسؤولان وزارت صمت بررسی میکنیم تا در تدوین دستورالعملهایی که در وزارت صمت در جریان است، حداکثر بهرهگیری برای کاهش التهاب و نوسانات بازار و رفع انحصار و کمک به ایجاد رقابت مدنظر قرار گیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.