اسناد خزانه اسلامی همچنان در صدر معاملات فرابورس

اسناد خزانه اسلامی همچنان در صدر معاملات فرابورس بازار فرابورس ایران معاملات دیروز را با رشد حجم و ارزش دادوستدهای انجام شده نسبت به روز گذشته به پایان رساند. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی فرابورس ایران، دیروز تعداد ۱۴۹ میلیون ورقه در ۱۴ هزار و ۲۲۹ دفعه مبادلاتی دادوستد شد که ارزش آن بالغ بر […]

اسناد خزانه اسلامی همچنان در صدر معاملات فرابورس

بازار فرابورس ایران معاملات دیروز را با رشد حجم و ارزش دادوستدهای انجام شده نسبت به روز گذشته به پایان رساند.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی فرابورس ایران، دیروز تعداد ۱۴۹ میلیون ورقه در ۱۴ هزار و ۲۲۹ دفعه مبادلاتی دادوستد شد که ارزش آن بالغ بر ۷۶۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال بود و ارقام مربوط به حجم و ارزش معاملات نسبت به روز شنبه رشد نسبی را تجربه کرد.

روز گذشته در حالی نمادهای «شراز»، «وگستر» و «بساما» بیش‌ترین رشد قیمتی را در جریان بازار تجربه کردند که نمادهای «تلیسه»، «غمینو» و «کپرور» با بالا‌ترین افت روزانه قیمت تا سقف حداکثر ۵ درصد روبه‌رو شدند.

شاخص کل فرابورس نیز با نوسانات زیادی همراه شد و در نهایت به افت ۳٫۵ واحدی (کم‌تر از ۰٫۵ درصد) رضایت داد. نمادهای «شتران»، «مارون» و «ذوب» با افت قیمتی خود بیش‌ترین تأثیر منفی را بر آیفکس گذاشتند و در عین حال نمادهای «هرمز» و «شراز» تا سقف ۱٫۱۲ درصد تأثیر مثبت بر شاخص داشته و مانع از ریزش بیش‌تر آن شدند.

در خصوص بازار سهام فرابورس همچنین لازم به ذکر است، روز جاری نماد معاملاتی شرکت گسترش صنایع پیام (لپیام۱)، با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر انتشار گزارش عدم اظهار نظر حسابرس متوقف شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بررسی معاملات حاکی از آن است به ترتیب نمادهای «اخزا ۵» و «اخزا ۶» بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کردند. اسناد خزانه اسلامی مرحله پنجم دیروز به تعداد ۵۰ هزار و ۵۰۰ ورقه به ارزش ۴۸ میلیارد ریال دادوستد شد. پس از آن اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم نیز شاهد دست به دست شدن ۴۹ هزار و ۵۰۰ ورقه به ارزش حدود ۴۵ میلیارد ریال بود.

پیام ناظر بازار دیروز همچنین اعلام کرد؛ نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم در نماد اخزا۲، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد در روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه، در پایان معاملات روز سه‌شنبه شانزدهم این ماه متوقف می‌شود.

در نهایت در بازار دادوستد اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت هر ورقه تسه در بازه قیمتی ۸۶۸ هزار ریال تا ۸۹۹ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.

امروز؛ عرضه۲۰ درصد از بلوک پتروشیمی ابن سینا

خبر دیگر از فرابورس این که، بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان امروز(دوشنبه) به ارزش کل پایه ۱۷۱ میلیارد ریال در فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس، تعداد ۸ میلیون سهم شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان معادل ۲۰ درصد سهام این شرکت امروز توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

 

 براساس این گزارش؛ این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۲۱هزار و ۴۹۱ریال و ارزش کل پایه ۱۷۱ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال به مزایده گذاشته می‌شود.