کاهش ۵ ساعته سفر ریلی از تبریز به تهران تا چند ماه آینده

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور مطرح کرد کاهش ۵ ساعته سفر ریلی از تبریز به تهران تا چند ماه آینده معاون وزیر راه‌وشهرسازی، خط‌ ریلی بستان‌آباد-تبریز را یکی از پنج پروژه‌ اولویت‌دار کشور دانست و گفت: این خط ریلی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد […]

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور مطرح کرد

کاهش ۵ ساعته سفر ریلی از تبریز به تهران تا چند ماه آینده

معاون وزیر راه‌وشهرسازی، خط‌ ریلی بستان‌آباد-تبریز را یکی از پنج پروژه‌ اولویت‌دار کشور دانست و گفت: این خط ریلی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا… خادمی؛ درباره وضعیت پیشرفت و زمان بهره‌برداری پروژه‌های اولویت‌دار ریلی کشور اظهار کرد: در حال‌حاضر پنج پروژه ریلی با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار دارند که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، میانگین ساخت سالانه خط‌آهن در کشور ۲٫۵ برابر می‌شود. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ریلی دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد در اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور قرار گرفتند که شامل پنج خط ریلی خاش-زاهدان، رشت-کاسپین، همدان-سنندج،‌ بستان‌آباد-تبریز و اردبیل-میانه می‌شود. خادمی خط‌ ریلی خاش-‌زاهدان را اولین پروژه اولویت‌دار کشوردر حوزه حمل‌ونقل ریلی دانست و گفت: ریل‌گذاری محدوده خاش-‌زاهدان به طول ۱۶۲ کیلومتری که بخشی از راه‌آهن چابهار-‌زاهدان است به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است. وی افزود: خط ریلی رشت-‌کاسپین،‌ دیگر پروژه اولویت‌دار بخش ریلی است که تکمیل کننده کریدور ریلی شمال- جنوب و اتصال‌دهنده دریا به دریا است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: این پروژه خلیج‌فارس را با ریل به دریای خزر متصل می‌کند که در حال‌حاضر حدود۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین اعتبار مورد نیاز امسال به اتمام می‌رسد. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، اظهار کرد: پروژه‌ اولویت‌دار بعدی خط‌ آهن همدان-‌سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر است که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل این پروژه استان کردستان به شبکه ریلی متصل خواهد شد. خادمی؛ خط‌ ریلی بستان‌آباد- تبریز را از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار و با اهمیت دانست و افزود: این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد. وی ادامه داد: این خط‌آهن به طول ۴۴ کیلومتر، میان‌بر است و می‌تواند زمان سفر از تبریز به تهران را چهار تاپنج ساعت کاهش دهد، ‌بنابراین تأثیر زیادی در حمل‌ونقل ریلی آذربایجان‌شرقی خواهد داشت. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خط‌آهن میانه-‌اردبیل را جزو پروژه‌های اولویت‌دار امسال اعلام کرد و گفت: این پروژه اردبیل را به شبکه ریلی متصل می‌کند و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. خادمی؛ با بیان اینکه پیش از این رکورد سالانه احداث خط‌آهن ۲۰۰ کیلومتر بوده است، گفت: با بهره‌برداری از پنج پروژه ریلی اولویت‌دار میانگین ساخت سالانه خط‌آهن در کشور ۲٫۵ برابر می‌شود.