شرکتهای فعال در طراحی خودروهای خودران توانستهاند با وعده تولید خودروهای تمامخودران دهها میلیارد دلار سرمایه جذب کنند، اما مدیران صنعت خودروسازی و کارشناسان میگویند که تولید این خودروها که بتوانند بدون نظارت انسانی حرکت کنند تقریباً غیرممکن است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از رویترز، درواقع حجم قابلتوجهی از سرمایهگذاری انجامشده روی تولید […]
شرکتهای فعال در طراحی خودروهای خودران توانستهاند با وعده تولید خودروهای تمامخودران دهها میلیارد دلار سرمایه جذب کنند، اما مدیران صنعت خودروسازی و کارشناسان میگویند که تولید این خودروها که بتوانند بدون نظارت انسانی حرکت کنند تقریباً غیرممکن است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از رویترز، درواقع حجم قابلتوجهی از سرمایهگذاری انجامشده روی تولید کامپیوترها و هوشمصنوعی با هدف کاهش تصادفات ناشی از خطاهای انسانی متمرکز بوده است، اما یک اشکال وجود دارد؛ تولید خودروهای رباتیک که بتوانند ایمنتر از افراد حرکت کنند بسیار پیچیده است؛ چراکه سیستمهای نرمافزاری خودران این خودروها در مقایسه با انسان توانایی کمتری برای پیشبینی و ارزیابی سریع خطرات بهخصوص زمانی که یک اتفاق غیرمنتظره میافتد، دارند. کای وگت؛ مدیرعامل شرکت کروز که زیرمجموعه جنرال موتورز است در پاسخ به این سؤال که آیا پیشبینی میکند که زمانی نظارت انسان بر خودروها برداشته شود، گفت که سؤال من این است که چرا؟ این کارشناس، گفت: من میتوانم خیال مصرفکنندگان را با این حرف که همواره یک انسان در زمان مورد نیاز حضور خواهد داشت راحت کنم. من نمیدانم که چرا باید نظارت انسان را کنار بگذاریم. این نخستینبار است که شرکت کروز بر لزوم وجود اپراتور انسانی در خودروهای خودران در بلندمدت تأکید کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.