مشکلات برقی همیشه در خودروها وجود دارد اما در شرایط فعلی با توجه افزایش بیسابقه قیمت خودرو، رسیدگی به این دست مشکلات از اهمیت قابلتوجهی برخوردار است. به گزارش مناقصهمزایده، در مورد مشکلات برقی که میتواند مربوط به سیستم روشنایی خودرو باشد نکات قابلتوجهی وجود دارد. مثلاً چراغهای عقب یا جلوی خودرو روشن نشود که […]
مشکلات برقی همیشه در خودروها وجود دارد اما در شرایط فعلی با توجه افزایش بیسابقه قیمت خودرو، رسیدگی به این دست مشکلات از اهمیت قابلتوجهی برخوردار است. به گزارش مناقصهمزایده، در مورد مشکلات برقی که میتواند مربوط به سیستم روشنایی خودرو باشد نکات قابلتوجهی وجود دارد. مثلاً چراغهای عقب یا جلوی خودرو روشن نشود که میتواند شامل سوختن لامپ، سوختن فیوز در جعبه فیوز و سیمکشی خودرو باشد. در دو مورد اول بهراحتی خودمان میتوانیم تعویض لامپ و تعویض فیوز را در صورتی که یدکی آنها را داشته باشیم انجام دهیم. ولی در مورد مشکل در سیمکشی معمولاً همه افراد قادر به برطرف کردن مشکل نیستند و باید به برق کار خودرو مراجعه شود. درخصوص تعویض لامپ، اگر لامپهای عقب خودرو باشد بهراحتی از داخل صندوق عقب میتوان این فرآیند را انجام داد.در این صورت بایستی لامپ مورد نظر را با توجه به مدل مثلاً یک کانتک یا دو کانتک که مربوط به چراغهای خطر و ترمز خودرو است تعویض صورت گیرد. اگر مشکل از چراغهای جلوی خودرو باشد باید با باز کردن کاپوت جلو و درپوشی در اکثر خودروهای داخلی پشت چراغ خودروست تعویض لامپ انجام شود. تعویض لامپ در خودروهای مختلف با توجه هالوژن یا سهخوار یا تک کانتکت و یا مدلهای مختلف دیگر باید صورت پذیرد. موارد دیگری که میتواند برای بخش برقی رخ دهد مشکل در سیستم گرمایشی یا سرمایشی و کلیدهای کنترلی آن میتواند باشد که در فصول مختلف سال میتواند مشکلساز باشد. مثلاً در زمستان نداشتن بخاری میتواند مشکل ایجاد کند و در تابستانهای گرم نداشتن کولر خودرو. این مشکل نیز میتواند شامل سه حالت باشد:
– مشکل در سیستم سیمکشی
– مشکل در سیستم کلیدهای کنترلی
– مشکل در الکتروموتور و کوپرسور کولر
در مورد اول میتوان با کمی باز و کلنجار رفتن با کلید مشکل را برطرف کرد ولی در موارد دوم و سوم باید به برق کار مجرب مراجعه کرد تا مشکل برطرف شود. از سوی دیگر فرض کنید صبح که میخواهید خودرو را روشن کنید استارت یا ضعیف میخورد یا اصلاً نمیخورد و خودرو روشن نمیشود که میتواند از خالی شدن باتری ماشین باشد که این موردخود میتواند دو حالت داشته باشد یا طول عمر مفید باتری به اتمام رسیده و باید حتماً تعویض شود. از طرف دیگر ممکن است دینام خودرو دچار مشکل بوده و در حین حرکت و کارکرد خودرو باتری را به درستی شارژ نکرده است. در صورت خرابی باتری که راهی جز هل دادن خودرو برای روشن شدن نیست که باید خودرو را در دنده دو قرار دهید و سوییچ ماشین را بروی حالت باتری بگذارید و و پا راتا انتها بروی کلاچ نگه دارید وقتی خودرو با هل سرعت نسبی گرفت سریع پا را از کلاچ بر داشته ماشین تا روشن شد دنده را خلاص کنید و کمی گاز را نگه دارید که باتری کمی شارژ شود و بتوانید خودرو را به نزدیکترین مراکز تعویض باتری برسانید. البته این روزها دستگاههای مختلفی برای تست باتری و سالم بودن آن در بازار میتوان پیدا کرد که قطعاً بتواند از سلامت باتری اطمینان حاصل کنید. موارد دیگری هم میتوان در مورد مشکلات برقی نام برد: مثل خرابی شیشه بالابرها یا مشکل در سیستم قفل مرکزی خودرو، مشکل در سیستم سوخترسانی (پمپی که بنزین را از باک میکشد و به سمت موتور هدایت میکند)، مشکل در صفحه کیلومتر و نشاندهندههای پشت فرمان، مشکل در سیستم فرمان هیدرولیک (پمپ هیدرولیک، خودروهایی که سیستم فرمانش کاملاً برقی میباشد)، مشکل در سیستم جرقهزنی خودرو (در خودروهای کاربراتوری دلکو، در خودروهای انژکتوری کوئلها، مجموعه شمعهای خودرو) و…. اما بیشتر این موارد را باید به مراکز برقی و مکانیکی خودرو مراجعه کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.