اتصال گمرک ایران به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران، گفت: گمرک ایران با اتصال به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند نسبت به ارایه خدمات الکترونیکی اقدام می‌کند. به گزارش سیتنا، سیدمیثم حسینی‌لر؛ معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران گفت: در ذیل ۱۴ خدمات گمرکی ۵۰ زیر خدمت تعریف شده است که در حال‌حاضر خدمات شناسه‌دار گمرک […]

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران، گفت: گمرک ایران با اتصال به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند نسبت به ارایه خدمات الکترونیکی اقدام می‌کند. به گزارش سیتنا، سیدمیثم حسینی‌لر؛ معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران گفت: در ذیل ۱۴ خدمات گمرکی ۵۰ زیر خدمت تعریف شده است که در حال‌حاضر خدمات شناسه‌دار گمرک به صورت الکترونیکی در شبکه هوشمند دولت به خدمت‌گیرندگان و ذی‌نفعان گمرکی ارایه می‌شود. حسینی‌لر؛ گفت: با استناد به بند «و» تبصره هفت قانون بودجه سال ١۴٠١ مبنی بر ارایه خدمات اختصاصی پرکاربرد دستگاه‌های اجرایی و عمومی کشور از طریق «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» و مصوبات ابلاغی ریاست محترم جمهور در جلسه بیستوسوم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، گمرک ایران نیز به این سامانه متصل شد. معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران، تشریح کرد: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، ارایه‌دهنده خدمات دولتی به صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است، که با پیوستن گمرک ایران به این سامانه، خدمت‌گیرندگان می‌توانند با استفاده از این بستر از خدمات گمرکی بهره‌مند شوند. حسینی‌لر؛ درخصوص آخرین وضعیت اتصال سامانه‌های پرکاربرد گمرک به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، بیان داشت: خدمات شناسه‌دار سازمان از طریق این سامانه قابل پیگیری است. به گفته وی، با راه‌اندازی این سامانه، احراز هویت یکپارچه کاربران جهت دریافت خدمات الکترونیکی بدون نیاز به ورود و احراز هویت مجدد در سامانه‌های گمرک قابل انجام است. معاون گمرک ایران، ارایه خدمات الکترونیکی گمرک به ذی‌نفعان به صورت یکپارچه و متمرکز بر بستر شبکه ملی اطلاعات را یکی از ویژگی‌های اصلی این مهم دانست و افزود: تسهیل در دریافت خدمات گمرک و افزایش سرعت دسترسی از دیگر ویژگی‌های این پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است.