افزایش ۳۸ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ طبس و البرز مرکزی

افزایش ۳۸ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ طبس و البرز مرکزی میزان تولید کنسانتره زغال سنگ ۲ شرکت طبس و البرز مرکزی، طی ۵ ماهه نخست امسال، ۳۸ درصد رشد یافت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت‌های زغال سنگ طبس و البرز مرکزی از […]

افزایش ۳۸ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ طبس و البرز مرکزی

میزان تولید کنسانتره زغال سنگ ۲ شرکت طبس و البرز مرکزی، طی ۵ ماهه نخست امسال، ۳۸ درصد رشد یافت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت‌های زغال سنگ طبس و البرز مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، ۲۲۲ هزار و ۸۹۵ تن کنسانتره زغال سنگ تولید کردند. اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۶۲ هزار و ۶۹ تن بود. از این میزان، ۱۷۷ هزار و ۸۱۶ تن توسط «شرکت زغال سنگ طبس» و ۴۵ هزار و ۷۹ تن از سوی «شرکت زغال سنگ البرز مرکزی» تولید شد.

 همچنین شرکت‌های زغال سنگ طبس و البرز مرکزی طی ۵ ماهه نخست امسال، ۶۸۰ هزار و ۴۲۰ تن زغال سنگ استخراج کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۴۳۶ هزار و ۴۳۷ تن)، ۵۶ درصد رشد نشان می‌دهد. در این میان، «شرکت طبس» ۶۰۲ هزار و ۲۹۹ تن و «شرکت البرز مرکزی» ۷۸ هزار و ۱۲۱ تن استخراج کرد.

میزان ارسال کنسانتره زغال سنگ این شرکت‌ها به مشتریان طی مدت یاد شده (۲۵۲ هزار و ۴۳۸ تن) نسبت به آمار مدت مشابه سال قبل (۱۹۲ هزار و ۸۲۰ تن)، حاکی از افزایش ۳۱ درصدی ارسال این نوع محصول است. میزان ارسال کنسانتره شرکت‌های طبس و البرز مرکزی به ترتیب ۲۰۷ هزار و ۱۰۲ تن و ۴۵ هزار و ۳۳۶ تن بود.

 

بنا به این گزارش، شرکت‌های زغال سنگ طبس و البرز مرکزی طی مرداد ماه جاری ۳۸ هزار و ۷۸۴ تن کنسانتره زغال سنگ «تولید»، ۱۰۷ هزار و ۸۲۱ تن ماده معدنی «استخراج» و ۴۳ هزار و ۳۸۵ تن کنسانتره «ارسال» کردند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۹۴ به ترتیب ۲ درصد افزایش، ۱۰۵ درصد افزایش و ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.