مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی، از تحولات جدید در زمینه چگونگی اتصال دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد و جزییات این روند را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، مجید فولادیان؛ مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی، از فرماندهی انتظامی ج.ا.ا (فراجا) و قوهقضاییه بهعنوان دو […]
مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی، از تحولات جدید در زمینه چگونگی اتصال دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد و جزییات این روند را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، مجید فولادیان؛ مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی، از فرماندهی انتظامی ج.ا.ا (فراجا) و قوهقضاییه بهعنوان دو دستگاه مهم و اساسی یاد کرد که اتصال آنها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از اهمیت بسزایی برخوردار است و گفت: پنجره واحد خدمات فراجا با ارایه چهار خدمت اصلی به تازگی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوسته است؛ این خدمات مشتمل بر استعلامات راهور، خدمات گذرنامه، شمارهگذاری وسایل نقلیه و وظیفه عمومی است. متقاضیان استفاده از خدمات یاد شده میتوانند با استفاده از پنجره ملی از کلیه خدمات الکترونیکی فراجا استفاده کنند.
«خدمات قضایی من» با یک بار احراز هویت
وی در تبیین جزییات اتصال قوهقضاییه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: «خدمات قضایی من» از سامانههای مهم قوهقضاییه است که به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است؛ این سامانه، پس از احراز هویت متقاضی به ارایه خدمات قضایی از جمله نوبتدهی قضایی، گواهی عدم سوءپیشینه، استعلام وضعیت وکیل، استعلام وضعیت کارشناس و ارایه فهرست دفاتر خدمات میپردازد. به گفته فولادیان؛ بهزودی سامانه ثبت من نیز به پنجره ملی متصل خواهد شد که به ارایه خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت الکترونیکی و غیرحضوری میپردازد.
وزارت نیرو و خدمات چهارگانه
مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی ضمن اشاره به افزایش سرعت اتصال دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، از پیوستن پنجره واحد خدمات وزارت نیرو طی هفتههای اخیر خبر داد و تشریح کرد: در حالحاضر وزارت نیرو در چهار حوزه اصلی شامل خدمات مشترکین آب و فاضلاب، خدمات صنعت برق، خدمات منابع آب و مجوزهای وزارت نیرو از بستر پنجره واحد خدمات هوشمند به ارایه خدمت میپردازد که کلیه خدمات پنجره وزارت نیرو به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدهاند. هر کدام از خدمات چهارگانه اصلی حوزه وزارت نیرو، حداقل دارای شش خدمت زیرمجموعه دیگر است که در مجموع بالغ بر ۴۰ خدمت را رقم میزنند.
از راهآهن تا آموزش و پرورش
طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، وی با اشاره به این که دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی مکلفاند، حداقل یکسوم خدمات اختصاصی خود را با اولویت خدمات پرکاربرد از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند خود ارایه دهند، در خصوص ادامه تحولات تازه در زمینه اتصال دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تصریح کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت با سامانه مدیریت عملیات شبکه و کسب و کار، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دادگستری با سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات، وزارت آموزش و پرورش با پنجره واحد خدمات الکترونیک که در حالحاضر صرفاً به ارایه خدمت به فرهنگیان میپردازد، شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با میز خدمت الکترونیک، صندوق بازنشستگی کشوری با درگاه خدمات الکترونیک و نیز وزارت جهادکشاورزی با سامانه یکپارچه ذینفعان وزارت جهادکشاورزی و سامانه بهرهبرداران کشاورزی کشور که به اتاق اصناف کشاورزی ایران تعلق دارد در https://my.gov.ir حضور دارند و کاربران میتوانند از کلیه خدمات ارایه شده بهرهمند شوند.
——-
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.