زیان‌دهی در آموزشگاه‌های رانندگی مانع جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید

رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور، عنوان کرد: زیان‌دهی در صنف آموزشگاه‌های رانندگی انگیزه سرمایه‌گذاری جدید در این صنف را از بین برده است. به گزارش خبرخودرو، فرهاد حقیقی؛ اظهار داشت: زیان‌دهی و ورشکستگی بعضی از آموزشگاه‌های رانندگی نه‌تنها انگیزه سرمایه‌گذاری در این صنف را کاهش داده، بلکه ۵۰ درصد افرادی که از سابقه […]

رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور، عنوان کرد: زیان‌دهی در صنف آموزشگاه‌های رانندگی انگیزه سرمایه‌گذاری جدید در این صنف را از بین برده است. به گزارش خبرخودرو، فرهاد حقیقی؛ اظهار داشت: زیان‌دهی و ورشکستگی بعضی از آموزشگاه‌های رانندگی نه‌تنها انگیزه سرمایه‌گذاری در این صنف را کاهش داده، بلکه ۵۰ درصد افرادی که از سابقه شغلی بالایی در این صنف برخوردارند به سبب تعیین قوانین موازی و سختگیری در نرخ‌گذاری توسط دولت این شغل را ترک کرده و عطای آن را به لقایش بخشیدهاند. وی یادآور شد: آموزش رانندگی را نباید تنها به‌عنوان یک شغل تجاری نگاه کرد، بلکه شغلی آموزشی و فرهنگی است. زیرا سالانه ۱۷ هزار نفر جان خود را در اثر سوانح رانندگی از دست می‌دهند و هفت درصد از تولید ناخالص ملی در هر سال مصروف خسارات رانندگی می‌شود. اما متأسفانه در کشور ما علی‌رغم ضرورت سرمایه‌گذاری برای ارایه الگوهای آموزشی جدید اهمیتی به آموزش داده نمی‌شود. رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور، درخصوص درخواست وزارت اقتصاد از دولت مبنی بر تسهیل شرایط صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های رانندگی، بیان کرد: مدارک خود را در درگاه صدور مجوزها بارگذاری کردیم اما مشکل اصلی زیاندهی در این صنف است و هیچکس حاضر به سرمایه‌گذاری در این صنف نیست و حتی افراد باسابقه و علاقه‌مند به این صنف مسیر شغلی خود را تغییر دادند. حقیقی؛ افزود: دولت در سال ۹۷ آییننامه اجرایی را در رابطه با صنف آموزشگاه‌های رانندگی تصویب کرد که درخواست وزارت اقتصاد مبنی بر تسهیل شرایط تأسیس آموزشگاه‌ها تنها یک بند از این آییننامه و مربوط به تعدیل مدرک تحصیلی مؤسسان آموزشگاه‌ها بود که موجب بیکاری چهار هزار نفر در این صنف میشد و اصلاحیه آن در حال انجام است اما مشکل اصلی ۱۶ بند دیگر این آیین نامه اجرایی است که مغایر با قانون تجارت و قانون نظام صنفی است و علی‌رغم اینکه این موضوع را بارها به دولت ابلاغ کردیم اما از سال ۱۴۰۰ تاکنون معطل بوروکراسی اداری هستیم. وی تصریح کرد: از طرفی دولت دغدغه تسهیل کسب‌وکارها را دارد و از طرف دیگر با تعیین قوانین دست‌وپاگیر مانعی برای فعالیت اصناف است و عمده مشکل صنف ما نیز این است که در نرخ‌گذاری در اولویت اول و در تدوین قوانین جزء اولویت‌های آخر هستیم. رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور، در پایان با بیان اینکه حساسیت صنف آموزشگاه‌های رانندگی با درآمد آنها هماهنگی ندارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه با مشکلات موجود نیروهای ارزشمند و با تجربه خود را از دست داده و اکثر مربیان جذب تاکسی‌های اینترنتی شدند چراکه درآمد ساعتی ۲۸ هزار تومان برای امرار معاش مربیان کافی نیست و با این کار تنها تخلف و کم‌کاری در آموزش را ترویج می‌دهیم.