وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه ما به دنبال راهاندازی دولت هوشمند هستیم، گفت: طبق شاخصهای جهانی، رتبه ایران از لحاظ میزان الکترونیکی شدن و استقبال خدمات، ۸۹ است؛ همچنین از لحاظ شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه ۱۱۸ هستیم که نشاندهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است. به گزارش ایسنا، عیسی زارعپور؛ در […]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه ما به دنبال راهاندازی دولت هوشمند هستیم، گفت: طبق شاخصهای جهانی، رتبه ایران از لحاظ میزان الکترونیکی شدن و استقبال خدمات، ۸۹ است؛ همچنین از لحاظ شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه ۱۱۸ هستیم که نشاندهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است. به گزارش ایسنا، عیسی زارعپور؛ در جلسه علنی دیروز سهشنبه مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره عملکرد دستگاههای مسؤول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارایه خدمات دولت الکترونیک، گفت: برای چابک کردن دولت و از بین بردن زمینههای فساد و تسهیل کار مردم در دستگاههای دولتی چاره ای جز حرکت به سمت الکترونیک کردن دولت نداریم. به گفته وی، یکی ار موضوعات مورد تأکید رئیسجمهور که به صورت هفتگی پیگیری میکند، تحقق دولت الکترونیک است که علیرغم همه تلاشها صورت گرفته، وضعیت مطلوبی نداریم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به آمارهای جهانی گفت: طبق شاخصهای جهانی، رتبه ایران از لحاظ میزان الکترونیکی شدن و استقبال خدمات، ۸۹ است؛ همچنین از لحاظ شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه ۱۱۸ هستیم که نشاندهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است. البته در زمان رأی اعتماد قول دادم که در چهار سال دولت سیزدهم شاخصها حداقل ۳۰ پله ارتقاء پیدا کند که این کار به اهتمام تمام بدنه دولت نه فقط وزارت ارتباطات احتیاج دارد. زارعپور؛ با بیان اینکه برای تحقق دولت هوشمند اقدامات زیادی انجام شده، گفت: ما مصوباتی در شورایعالی فناوری اطلاعات داشتیم که با مصوبه مجلس در بند (و) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۱، کار عملیاتیتر شد و تکالیفی برای دستگاهها تعیین شد. وی با بیان اینکه ما به دنبال راهاندازی دولت هوشمند هستیم، گفت: در دولت الکترونیک، فرآیندهای معمول الکترونیکی به صورت غیرحضوری انجام میشود اما در دولت هوشمند اطلاعات همه بخشهای دولت به یکدیگر متصل بوده و با هم به اشتراک میگذارند همچنین دستگاهها براساس نیاز مردم خدمات میدهند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: در چنین شرایطی مردم میتوانند به صورت شبانهروزی از خدمات دولت استفاده کنند. بر این اساس با هدف دولت هوشمند دستورالعمل نحوه راهاندازی پنجره واحد تصویب در ۲۶ تیرماه ابلاغ شد که براساس جزء ۴ آن، اتصال پنجره واحد دستگاهها اجرایی میشود. زارعپور؛ اضافه کرد: در پنجره واحد سه سطح احراز هویت دیده شده که براساس نوع خدمات دستگاهها احراز هویتها پیشبینی شده همچنین احراز هویت برای اشخاص حقوقی لحاظ شده و همه دستگاهها میتوانند بهراحتی به این پنجره واحد متصل شوند. مردم با یک بار احراز هویت به تمام خدماتی که در دولت الکترونیکی شده دسترسی پیدا کنند. در این مدت بیش از ۵٫۵ میلیون نفر از این خدمات استفاده کردهاند. وی ادامه داد: طبق گزارش کمیسیون چهار جزء پیشبینی شده که جزء اول تکلیف سازمان امور استخدامی است و لیست خدمات پُرکاربرد دستگاهها برای بهینهسازی ابلاغ شده و تکلیف دوم برعهده ماست که به معماری کلان و الزامات راهاندازی پنجره واحد برای دستگاهها مربوط است. تکلیف سوم مربوط به همه دستگاههای اجرایی کشور بوده که پنجره واحد خدمات را راهاندازی کنند و تکلیف چهارم هم پنجره ملی خدمات است که هشت ماه زودتر راهاندازی شده است. زارعپور؛ راهاندازی پنجره واحد دستگاهها را کار انرژیبر و زمانبری دانست و گفت: ۳۲ دستگاه باید پنجره واحد را راهاندازی کنند که حدود ۱۸ دستگاه بدون راهاندازی پنجره واحد خدماتشان را در پنجره ملی ارایه کردند و حدود ۳۱ دستگاه به این پنجره پیوستند همچنین ۸۵ دستگاه نزدیک به دو هزار خدمت را با کیفیتهای مختلف و متنوع ارایه میکنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.