آمبولی ریه موجب نارسایی قلب می‌شود

آمبولی ریه موجب نارسایی قلب می‌شود مسؤول پانل آمبولی ریه در هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق با تأکید براین‌که باید به پیشگیری از آمبولی ریه توجه شود، اظهارکرد: عدم پیشگیری صحیح آمبولی ریه و راه‌های پیشگیری از آن حتی می‌تواند موجب مرگ بیمار شود. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی انجمن آترواسکلروز ایران، بابک […]

آمبولی ریه موجب نارسایی قلب می‌شود

مسؤول پانل آمبولی ریه در هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق با تأکید براین‌که باید به پیشگیری از آمبولی ریه توجه شود، اظهارکرد: عدم پیشگیری صحیح آمبولی ریه و راه‌های پیشگیری از آن حتی می‌تواند موجب مرگ بیمار شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی انجمن آترواسکلروز ایران، بابک شریف کاشانی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی تازهای قلب و عروق درباره آمبولی ریه، اظهارکرد: آمبولی ریه بیماری است که در آن لخته خون از قسمتی از بدن جدا و وارد ریه می‌شود که نهایت موجب بروز آمبولی می‌شود.

وی با بیان این‌که این بیماری قابل درمان نیست به همین دلیل توجه به آن بسیار ضروری است، افزود: بی‌توجهی به آمبولی ریه و راه‌های پیشگیری از آن حتی می‌تواند موجب مرگ بیمار شود.

مسؤول پانل آمبولی ریه در هجدهمین کنگره بین‌المللی تازهای قلب و عروق در ادامه تصریح کرد: همچنین بی‌توجهی به این بیماری موجب افزایش تعداد بیماران می‌شود.

شریف کاشانی در بخش دیگری از سخنانش درباره راهکار پیشگیری از بروز این بیماری، عنوان کرد: در ابتدا باید افرادی که در معرض خطر هستند را شناسایی و به کمک داروهای تزریقی، خوراکی و وسایل الکترونیکی مانع بروز این بیماری شد.

شریف کاشانی با بیان این‌که آمبولی ریه می‌تواند موجب بروز بیماری قلبی شود، بیان کرد: اگر آمبولی ریه به موقع درمان و تشخیص داده نشود موجب نارسایی قلب و ایست قلبی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مسایل هورمونی احتمال بروز آمبولی ریه در زنان بیش‌تر است.

 

هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب وعروق ایران از ۲۳ تا ۲۶ شهریور در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزارمی‌شود علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت www.iranathero.ir مراجعه نمایند.