عضویت خادم در هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی؛ اتفاق بزرگ ورزش ایران

عضویت خادم در هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی؛ اتفاق بزرگ ورزش ایران رییس فدراسیون کشتی ایران با کسب آرای لازم در انتخابات هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی به عضویت این هیأت درآمد. این اتفاق در حالی رخ داد که کشتی ایران سال‌ها در کشتی جهان کرسی نداشت. به گزارش مهر، مجمع انتخاب اعضای هیأت رییسه […]

عضویت خادم در هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی؛ اتفاق بزرگ ورزش ایران

رییس فدراسیون کشتی ایران با کسب آرای لازم در انتخابات هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی به عضویت این هیأت درآمد. این اتفاق در حالی رخ داد که کشتی ایران سال‌ها در کشتی جهان کرسی نداشت.

به گزارش مهر، مجمع انتخاب اعضای هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی دیروز در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در شهر ماکون فرانسه برگزار شد که رسول خادم توانست با کسب ۷۶ رای به عنوان عضو هیأت رییسه این اتحادیه انتخاب شود.

در این انتخابات نامیک علی اف از آذربایجان با ۷۵ رأی، میشل دوسون از فرانسه با ۶۹ رأی، مارتین دیتمن از آلمان با ۶۲ رأی، خانم یاکشی از ترکیه با ۶۰ رأی وهاماکوس از یونان با ۵۹ رأی به عضویت هیأت رییسه اتحادیه جهانی در آمدند.

در این مراسم که برای انتخاب ۶ عضو هیأت رییسه برگزار شد، ۱۱ نفر کاندیدا بودند که رسول خادم از مجموع ۹۸ رأی، به‌عنوان نفر نخست ۷۶ رأی را از آن خود کرد و برای مدت ۴ سال عضو هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی شد.

کشتی ایران بعد از پایان دوره عضویت دکتر محمد توکل در هیأت رییسه فیلا تا سال‌ها هیچ نماینده‌ای در هیأت رییسه نداشت. آخرین تلاش کشتی ایران برای کسب کرسی در هیأت رییسه اتحادیه جهانی به ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد که ثمری برای کشتی کشورمان نداشت.

 

البته کشتی ایران دوبار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ با کاندیدا شدن امیررضا خادم برای به دست آوردن کرسی جهانی تلاش کرد اما برادر رییس فعلی فدراسیون نتوانست آرای لازم برای حضور در هیأت رییسه را کسب کند.