محمود مشهدیشریف؛ رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، گفت: تا پایان اردیبهشتماه امسال چیزی بالغ بر ۴۰ هزار گواهی دیزل برای شمارهگذاری خودروهای دیزلی فراهم شده است. همچنین مصوبه ساماندهی صنعت خودرو که در ۲۱ خرداد ماه سالجاری ابلاغ شد، اجرای آن نیازمند تدوین و تصویب آییننامه اجرایی است که […]
محمود مشهدیشریف؛ رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، گفت: تا پایان اردیبهشتماه امسال چیزی بالغ بر ۴۰ هزار گواهی دیزل برای شمارهگذاری خودروهای دیزلی فراهم شده است. همچنین مصوبه ساماندهی صنعت خودرو که در ۲۱ خرداد ماه سالجاری ابلاغ شد، اجرای آن نیازمند تدوین و تصویب آییننامه اجرایی است که مهلت سه ماهه تا ۲۱ شهریورماه برای تدوین این آییننامه توسط دولت لحاظ شده است، در حالحاضر تا حدودی گواهی مورد نیاز این گروه از خودروسازان تأمین شده و برای تأمین گواهی باقیمانده مشکلاتی وجود دارد که البته امکان رفع آن به صورت موقت وجود دارد. به گزارش باشگاه خبرنگارانجوان، محمود مشهدیشریف؛ رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، گفت: تولیدکنندگان موتورسیکلت براساس قانون قبلی حدود ۱۲۰ درصد گواهی نیاز داشتند، زیرا ۹۰ درصد تولیدات میبایست به موتورسیکلتهای غیربرقی اختصاص یابد که هر یک دستگاه نیازمند یک گواهی اسقاط است. ۱۰ درصد تولیدات نیز موتورسیکلتهای برقی را دربرمیگیرد که در صورت عدم تولید، اسقاط سه دستگاه موتورسیکلت الزامی است. از آنجایی که تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی عملاً تمایلی به تولید موتورسیکلت برقی ندارند، ۱۰درصد از تولیدات نیازمند ۳۰ درصد گواهی است که به همراه ۹۰ درصد، ۱۲۰ درصد میشود. براساس قانون جدید که ۲۵ درصد از تولیدات موتورسیکلتسازان نیازمند گواهی اسقاط است، به طور تقریبی گواهی مورد نیاز این بخش به یکپنجم تقلیل یافته است. به گفته او، در گذشته نیاز تولیدکنندگان موتورسیکلت حدود ۳۰۰ هزار گواهی بوده و براساس قانون جدید ۲۵ درصدی، حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار گواهی اسقاط کفایت میکند و این میزان گواهی نیز در صفحات موتورسیکلتسازان موجود است و نتیجه میگیریم این گروه در حالحاضر نیازی به گواهی ندارند و با مشکل کمبود گواهی مواجه نیستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.