شاخص کل بورس بار شد ۳۵۲ واحدی سبز‌پوش شد

  بازار سهام دیروز شاهد گزارش‌ شوکه‌کننده در گروه خودرویی‌‌ها و انتشار برخی گزارش‌های مثبت در نمادهای معاملاتی پر بیننده بود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۳۵۲ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۵۸۷ واحد دست یافت. شاخص کل هموزن نیز با افزایش […]

 

بازار سهام دیروز شاهد گزارش‌ شوکه‌کننده در گروه خودرویی‌‌ها و انتشار برخی گزارش‌های مثبت در نمادهای معاملاتی پر بیننده بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۳۵۲ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۵۸۷ واحد دست یافت.

شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۱۱۱ واحدی عدد ۱۲ هزار و ۸۶۳ واحد را تجربه کرد.

در این روز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد ۷۳۹ واحدی روی رقم ۸۷ هزار و ۳۴۹ واحد ایستاد.

شاخص بازار اول اما در حالی با رشد ۳۹۲ واحدی به عدد ۵۳ هزار و ۹۹۱ واحد رسید که شاخص بازار دوم با افت ۹۴ واحدی عدد ۱۷۱ هزار و ۵۰۸ واحد را به ثبت رساند.

در این روز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با ۸ واحد رشد خود را به رقم ۸۲۷ واحد رساند.

روز گذشته معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان با ۶۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۶۱ واحد و بانک ملت با ۵۹ واحد رشد، بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پتروشیمی جم با ۷۴ واحد، مخابرات ایران با ۷۱ واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۶۲ واحد کاهش، بالا‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

گفتنی است، ارزش کل معاملات این روز بورس تهران به بیش از ۴۶۱ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۷۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۵ هزار و ۵۹۱ نوبت داد و ستد بود.

 

طی معاملات این روز، نماد معاملاتی شرکت‌های زغال‌سنگ نگین طبس، بیمه پارسیان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، مهندسی تکنوتار، چرخشگر، الکتریک خودرو شرق، داروسازی اکسیر، سیمان بهبهان، سیمان خاش، سیمان غرب، سیمان فارس، سیمان فارس نو، سیمان قائن، سیمان سفید نی‌ریز، پتروشیمی شازند، نفت سپاهان، سالمین، بیسکویت گرجی، نوش مازندران، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، توسعه فن‌آوری اطلاعات خوارزمی، بالاست، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران از سوی ناظر بازار بازگشایی و در مقابل نماد شرکت‌های سیمان آرتا اردبیل و شرکت اعتباری کوثر مرکزی متوقف شدند.