سه شرکت دانشبنیان با معرفی محصول خود در یک برنامه تلویزیونی، موفق به جذب سرمایه مردمی با استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی شدند که توانستند اصل سرمایه و میزان سود را پرداخت کنند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، سال گذشته یک برنامه تلویزیونی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی […]
سه شرکت دانشبنیان با معرفی محصول خود در یک برنامه تلویزیونی، موفق به جذب سرمایه مردمی با استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی شدند که توانستند اصل سرمایه و میزان سود را پرداخت کنند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، سال گذشته یک برنامه تلویزیونی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تولید و از شبکه اول سیما پخش شد که در آن شرکتهای دانشبنیان در قالب یک مسابقه تلویزیونی طرحهای دانشبنیان خود را ارائه کردند و پس از تأیید هیأت داوران، وارد فرآیند جذب سرمایه از طریق روش تأمین مالی جمعی شدند. یکی از ویژگیهای این روش تأمین مالی در این برنامه تضمین اصل سرمایه مردم بود که با حداقل ۵۰۰ هزار تومان در طرحهای دانشبنیان سرمایهگذاری کردند. حال پس از گذشت کمتراز یک سال از پخش این برنامه اکنون سه شرکت دانشبنیان توانستهاند میزان سود پیشبینیشده را محقق کنند و اصل و سود پیشبینی شده را به سرمایهگذاران خود بپردازند.
جلب اعتماد مردمی، از عناصر مهم در موفقیت تأمین مالی جمعی
علی وحدت؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، ضمن ابراز خشنودی از موفقیت طرحهای مذکور در تحقق سود پیشبینیشده، گفت: یکی از ابزارهای مهم تأمین مالی نوآوری به ویژه برای طرحهای نسبتاً کوچک، «تأمین مالی جمعی» است. در قالب این ابزار، اشخاص علاقهمند، اعم از حقیقی و حقوقی، فارغ از سن، جنس و موقعیت جغرافیایی میتوانند از طریق سکوهای معتبر و مورد تأیید فرابورس ایران، در تأمین مالی طرحهای نوآورانه مشارکت کرده و در سود و زیان آنها شریک شوند. وی افزود: این روش تأمین مالی به ویژه از آن جهت حایز اهمیت است که منابع تازهای، فراتر از منابع بخش دولتی یا عمومی موجود و با ماهیت بخشخصوصی و مردمی به زیستبوم دانشبنیان و استارتآپی کشور تزریق میکند. وحدت؛ همچنین بر این نکته تأکید کرد که صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بهعنوان مهمترین نهاد تأمین مالی زیستبوم فناوری و نوآوری کشور، علاوه بر بیمه اصل آورده سرمایهگذاران، این مسابقه تلویزیونی را با هدف فرهنگسازی و تشویق سرمایههای مردمی به سمت طرحهای نوآورانه و توسعه اقتصاد دانشبنیان تولید و پخش کرده است. وی ادامه داد: در این مسابقه، شرکتهای دانشبنیان و فناور بهعنوان «سرمایهپذیر»، طرحهای نوآورانه خود را ارائه میکردند و علاقهمندان میتوانستند در طرحهای منتخب داوران مسابقه سرمایهگذاری کنند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار کرد: یکی از عناصر مهم در موفقیت تأمین مالی جمعی، جلب اعتماد مردمی است که قرار است در طرحها سرمایهگذاری کنند چون در این ابزار، سرمایه مردم در معرض ریسک قرار میگیرد و به هر دلیل، ممکن است طرح سرمایهپذیر به موفقیت نرسد و سرمایهگذاران دچار زیان شوند. بهخصوص در روزها و ماههای اول که هنوز تأمین مالی جمعی برای مردم ما جدید است، جلب اعتماد آنها اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل ما در صندوق نوآوری و شکوفایی برای تشویق مردم به سرمایهگذاری در طرحهای فناورانه و نوآورانه، به تضمین سرمایه مردم فکر کردیم و توانستیم با ابزار بیمه اصل سرمایه، خیال سرمایهگذاران را راحت کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.