نائب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه، گفت: خودرو باید در حاشیه بازار به فروش رود و قیمت آن براساس عرضه و تقاضا تعیین شود. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی مطلبزاده؛ درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: عرضه خودرو در بورس اصلاً معنا ندارد؛ مگر میشود کالای مصرفی در بورس عرضه شود؟ مواد اولیه یا […]
نائب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه، گفت: خودرو باید در حاشیه بازار به فروش رود و قیمت آن براساس عرضه و تقاضا تعیین شود. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی مطلبزاده؛ درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: عرضه خودرو در بورس اصلاً معنا ندارد؛ مگر میشود کالای مصرفی در بورس عرضه شود؟ مواد اولیه یا سهام شرکتهای مختلف نیست که در بورس عرضه شود، این کالایی است که مردم میخرند و عرضه خودرو در بورس معنی ندارد. نائب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه، بیان کرد: اکنون زیان انباشته خودروسازان بالای ۱۲۰ هزار میلیارد است و در هفته گذشته ۶۰ هزار خودرو پیشفروش کردند و میانگین که محاسبه کردیم ۱۰۰ میلیون تومان روی هر خودرو به جیب دلالان رفت. وی افزود: در خودروهایی بیش از دو برابر اختلاف قیمت وجود دارد، ۱۰۰ میلیون در هر خودرو برنده میشوند؛ اینگونه نمیتوان اقتصاد را کنترل کرد، وزیر صمت وعدهای میدهد و مجلس جلوی آن را میگیرد، این تصمیمات باعث ضرر و زیان میشود. با توجه به اینکه صنعت خودروی کشور باید هر ساله پیشرفت داشته باشد، اما اکنون نسبت به گذشته تغییر نکرده است. مطلبزاده؛ با اشاره به اینکه خودرو در هیچ کجای دنیا یک کالای سرمایهای نیست، اما در ایران به کالایی سرمایهای تبدیل شده است، گفت: خودرو به یکی از بهترین بازارها، برای سرمایههای سرگردان تبدیل شده است؛ کالایی که باعث بیشتر شدن حضور دلالان شده و به دنبال آن سفتهبازی رونق گرفته است. نائب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه، با بیان اینکه تاکنون طرح نادرست قیمتگذاری خودرو پیاده شده که باعث زیان خودروسازان شد، تصریح کرد: نتیجه آن بر هم ریختن بازار و رکود صنعت بود و دو خودروساز بزرگ کشور بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان زیان رسمی دادند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.