معامله ۱۴۹ میلیارد ریالی اسناد خزانه در فرابورس

معامله ۱۴۹ میلیارد ریالی اسناد خزانه در فرابورس بازار فرابورس ایران در میانه هفته معاملاتی جاری دادوستد ۳۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از یکهزار و ۱۷۳ میلیارد ریال را تجربه کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس ایران؛ در جریان معاملات روز جاری در بازار اوراق با درآمد ثابت […]

معامله ۱۴۹ میلیارد ریالی اسناد خزانه در فرابورس

بازار فرابورس ایران در میانه هفته معاملاتی جاری دادوستد ۳۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از یکهزار و ۱۷۳ میلیارد ریال را تجربه کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس ایران؛ در جریان معاملات روز جاری در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز بیش از ۳۴۳ هزار ورقه بهادار دست به دست شد که ارزش آن بالغ بر ۳۳۴ میلیارد ریال بود. در این بازار بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات به اوراق «اجاد۱» اختصاص یافت. اوراق اجاره دولت مرحله اول در این روز به تعداد ۱۵۶ هزار ورقه به ارزش بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

پس از آن به ترتیب نمادهای «اخزا۳»، «اخزا۶» و «اخزا۵» با بیش‌ترین حجم و ارزش معامله روزانه اوراق روبه‌رو شدند تا در مجموع اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم تا ششم امروز نقل و انتقال ۱۵۶ هزار و ۶۰ ورقه به ارزش بیش از ۱۴۹ میلیارد ریال را تجربه کنند.

فردا در پایان معاملات روز سه‌شنبه، نماد «اخزا۲» به‌منظور پرداخت مبلغ اسمی اسناد در تاریخ ۲۱ شهریورماه بسته خواهد شد. طبق اطلاعیه مدیریت ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، تمامی دارندگان این اوراق اعم از خریداران، پیمانکاران و دارندگان اسناد خزانه اسلامی باید نسبت به اعلام شماره حساب بانکی خود به یکی از کارگزاری‌های عضو فرابورس اقدام کرده باشند؛ چراکه مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم در سررسید مربوطه، صرفاً به حساب بانکی معرفی شده دارندگان این اسناد که در سامانه تسویه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ثبت شده باشد واریز خواهد شد.

خبر دیگر از فرابورس این که در بازار سوم فرابورس ۲۸ شهریورماه میزبان عرضه یک‌جای ۹۹٫۹۹ درصد از سهام شرکت نوآوران مدیریت سبا خواهد بود.

شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به‌عنوان سهامدار عمده‌ای که دارای بیش‌ترین تعداد سهام شرکت نوآوران مدیریت سبا است، در نظر دارد ۹۹٫۹۹ درصد از کل سهام این شرکت را به‌طور یک‌جا و شرایطی از طریق عرضه در بازار سوم به فروش برساند.

نوآوران مدیریت سبا که در زمینه ارایه خدمات مالی، مشاوره‌ای و انجام پروژه‌های مالی، اخذ تسهیلات و وام از تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی به فعالیت می‌پردازد، با سال مالی ۳۱ شهریورماه دارای سرمایه‌ای بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

 

بر این اساس از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم این شرکت تعداد یک میلیارد و ۴۹۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۰۰ سهم با قیمت پایه هر سهم ۱۰۸۰ ریال در تاریخ یکشنبه ۲۸ شهریورماه توسط شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری واگذار می‌شود.