معاون سازمان راهداری اصلاح ۱۰۰۰ نقطه حادثهخیز نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار معاون سازمان راهداری، برای اصلاح ۱۰۰۰ نقطه حادثهخیز حداقل پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بودجه سازمان راهداری در بهترین حالت ١٠٠٠ میلیارد تومان است. به گزارش مناقصهمزایده، رضا اکبری؛ با اشاره به بودجه مورد نیاز به اصلاح نقاط حادثهخیز […]
معاون سازمان راهداری
اصلاح ۱۰۰۰ نقطه حادثهخیز نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار
معاون سازمان راهداری، برای اصلاح ۱۰۰۰ نقطه حادثهخیز حداقل پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بودجه سازمان راهداری در بهترین حالت ١٠٠٠ میلیارد تومان است. به گزارش مناقصهمزایده، رضا اکبری؛ با اشاره به بودجه مورد نیاز به اصلاح نقاط حادثهخیز شناسایی شده، اظهار داشت: در حالی که در سال ٩۶ امکان رفع ١۵٠٠٠ نقطه حادثهخیز با دو هزار میلیارد تومان وجود داشت، بودجه موجود در سازمان راهداری برای رفع این نقاط فقط ٣٠٠ میلیارد تومان بود. امروز که درباره نقاط حادثهخیز صحبت میکنیم ١٠٠٠ نقطه حادثهخیز از سال ٩۶ باقی مانده که بودجه مورد نیاز برای اصلاح این نقاط حداقل پنج هزار میلیارد تومان است. وی ادامه داد: البته رفع نقاط حادثهخیزی که در سه سال گذشته وقوع و تکرار تصادفات در آنها از حدنصاب پایین تر بوده، از دستور کار خارج شده و میشوند. اکبری؛ با بیان اینکه برنامه سازمان اصلاح ۵٠٠ نقطه حادثهخیز در سال است، گفت: تا پایان سال آینده ١٠٠٠ نقطه حادثهخیز اصلاح میشوند. معاون راهداری سازمان حملو نقل جادهای، تأکید کرد: در شناسایی نقاط حادثهخیز باید به این موضوع توجه داشت که وقوع تصادفات موردی نمیتواند معیاری برای شناسایی نقطه حادثهخیز باشد چراکه در این صورت احتمالاً تعداد این نقاط به ٣٠ هزار نقطه در سطح جادههای کشور برسد. وی افزود: در شناسایی نقاط حادثهخیز ٣٠٠ تا ۵٠٠ متر یک نقطه در نظر گرفته میشود و در صورت تکرار تصادفات در طول سه سال در این نقطه، آن نقطه نامزد معرفی نقطه حادثهخیز خواهد بود. اکبری؛ با تأکید بر اینکه منابع بی نهایت برای اصلاح تمام نقاط حادثهخیز نداریم، اظهار داشت: نمیتوان یک سقف مشخصی برای منابع مورد نیاز اصلاح هر نقطه حادثهخیز اعلام کرد چراکه نسخههای متفاوتی دارند. این نقاط توسط مهندس مشاور ارزیابی و اشکالات آن بررسی و طرح تهیه میشود. برخی از نقاط نیاز به اصلاحات ساده دارند و تنها با چند تابلو و چراغ روشنایی اصلاح میشوند و با اصلاح دید، خطر برطرف میشود یا اینکه برخی از این نقاط نیاز به تعریض جاده دارند اما برخی از نقاط هم نیاز به اصلاحات پیچیدهتری دارد و قوس تند باید اصلاح شود یا برای اصلاح نیاز به احداث روگذر دارند. معاون سازمان راهداری، درباره هزینه مورد نیاز اصلاحات به ایلنا گفت: هزینه اصلاحات هر نقطه حادثهخیز بین یکمیلیارد تومان تا ۵٠ میلیارد تومان است اما طبق مطالعات انجام شده برای اصلاح هر نقطه به طور متوسط به حداقل پنج میلیارد تومان نیاز داریم. اکبری؛ درباره بودجه موجود برای اصلاح نقاط حادثهخیز، ادامه داد: همانطور که گفته شد؛ بودجه مورد نیاز در سال ٩۶ برای رفع ١۵٠٠٠ نقطه حادثهخیز مصوب شده دو هزار میلیارد تومان بود که در آن زمان ٣٠٠ میلیارد تومان بیشتر پول نداشتیم، امروز ١٠٠٠ نقطه باقی مانده که برای اصلاح آن حداقل به پنج هزار میلیارد تومان نیاز داریم. این در حالی است که بودجه سازمان راهداری در بهترین حالت ١٠٠٠ میلیارد تومان است یعنی یکپنجم بودجه مورد نیاز را در اختیار داریم. وی افزود: اما اگر بخواهیم تمام نقاط حادثهخیز مورد نظر که خارج از تعریف استاندارد بینالمللی است را اصلاح کنیم به دهها برابر این بودجه نیاز داریم. طبق مطالعات و برآوردهای سازمان راهداری، با بودجه چهار هزار میلیارد تومانی در سال، میتوانیم نقاط حادثهخیزی که صورت جلسه میشود را اصلاح کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.