عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، گفت: هرچند تداوم تحریمها و قوانین و مقررات داخلی شرکتها مانعی بر سر راه رسانهای کردن تفاهمنامهها و قراردادهای فیمابین شرکتهای قطعهساز و خودروساز ایرانی و روسی است، اما تاکنون تعاملات و قراردادهای خوبی بین فعالان صنعتی دو کشور شکل گرفته است. به گزارش ایرنا، ابراهیم دوستزاده؛ […]
عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، گفت: هرچند تداوم تحریمها و قوانین و مقررات داخلی شرکتها مانعی بر سر راه رسانهای کردن تفاهمنامهها و قراردادهای فیمابین شرکتهای قطعهساز و خودروساز ایرانی و روسی است، اما تاکنون تعاملات و قراردادهای خوبی بین فعالان صنعتی دو کشور شکل گرفته است. به گزارش ایرنا، ابراهیم دوستزاده؛ اظهار داشت: نمایشگاه اتومبیلیتی۲۰۲۲ مسکو فرصت بسیار خوبی برای خودروسازان و قطعهسازان ایرانی بود، اما هنوز در ابتدای راه هستیم و از این پس باید پیگیریهایمان را بیشتر کنیم. وی بیانداشت: اکنون در انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، کمیتههایی برای پیگیری موارد مربوط به این نمایشگاه شکل گرفته است. دوستزاده؛ ادامه داد: هرچند تداوم تحریمها و قوانین و مقررات داخلی شرکتها مانعی بر سر راه رسانهای کردن تفاهمنامهها و قراردادهای فیمابین شرکتهای ایرانی و روسی است، اما خاطرنشانمیشود که تاکنون تعاملات و قراردادهای خوبی بین فعالان صنعتی دو کشور شکل گرفته است. رئیس کمیسیون کیفیت انجمن همگن قطعهسازان کشور، گفت: برای توسعه مراودات تجاری و صنعتی بین دو کشور، در آغاز راههایی برای خروج از بحرانهای قبلی اندیشیده شده و نقلوانتقال آزمایشی پول با ارزهای رایج دو کشور به صورت روبل- ریال راهاندازی شد. این مقام صنفی، اضافهکرد: اما اتفاق خوبی که در سازمان توسعه تجارت حادث شد و این انجمن نیز پیگیر آن بود، برنامهریزی برای دعوت از هیأتهای تجاری و صنعتی خارجی بهویژه روسها برای حضور در نمایشگاه خودرو و قطعات تهران در آبانماه است تا با برگزاری جلسات B to B، بازدید از خطوط تولید شرکتهای قطعهسازی و خودروسازی کشورمان و… توانمندیهای صنعتی کشورمان هرچه بیشتر به نمایش گذاشته شود. مدل تجارت به تجارت (به انگلیسی: Business-to-Business (B2B) ) اشاره به کسبوکاری میکند که طرف معامله در آن یک کسبوکار دیگر است.
لزوم تشکیل کمیته مشترک بین ۲ کشور
وی تصریحکرد: در همین پیوند باید کمیته مشترکی متشکل از بخشهای دولتی و خصوصی ایران از وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و این انجمن و در مقابل مسؤولان دولتی، شرکا و تولیدکنندگان روسی شکل بگیرد و شاید مناسبترین زمان برای تحقق این مهم، نمایشگاه آبانماه آینده باشد. وی با اشاره به اعلام آمادگی شرکتهای ایرانی برای تأمین بیش از ۳۰ نیاز فناورانه شرکتهای خودروساز و قطعهساز روسی در جهت احیای صنعت خودروسازی این کشور تا پیش از نمایشگاه اتومبیلیتی، خاطرنشانکرد: در ادامه با استقبالی که از پاویون ایران در این نمایشگاه شاهد بودیم و همچنین تداوم تماسها، شرکتهای ایرانی دیگری نیز به این جرگه پیوستند. وی یادآور شد: اکثر قریب به اتفاق ۳۰ قطعه یاد شده سالهاست که در کشور تولید میشود و در بخش زیادی از آنها نیز به دانش فنی ساخت دست یافتهایم و بومیسازی شدهاند و امکان صادرات دانش فنی آنها به خوبی وجود دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.