این روزها آمارهای جدید از تقریباً سه برابر شدن تعداد کاربران فعال پیامرسانهای ایرانی، ۱۹ برابر شدن ترافیک و دو برابر شدن ترافیک ویدیویی پیامرسان حکایت دارد؛ اما آیا واقعاً طی چند روز این میزان ارتباط در پیامرسان داخلی شکل گرفته و ترافیک تا این حد افزایش یافته است؟ به گزارش فارس، برخی از کاربران […]
این روزها آمارهای جدید از تقریباً سه برابر شدن تعداد کاربران فعال پیامرسانهای ایرانی، ۱۹ برابر شدن ترافیک و دو برابر شدن ترافیک ویدیویی پیامرسان حکایت دارد؛ اما آیا واقعاً طی چند روز این میزان ارتباط در پیامرسان داخلی شکل گرفته و ترافیک تا این حد افزایش یافته است؟ به گزارش فارس، برخی از کاربران در ساعتی از روز که دسترسی به پیامرسانهای رایج با محدودیت مواجه است یا میسر نیست، برای ارتباطات خود دنبال راهی میگردند. بسیاری از کاربران میگویند که حجم پیامکها و تماسهایشان در این روزها افزایش یافته است و پیغامهایی را که قبلاً عادت داشتند بر بستر پیامرسانها مبادله کنند امروز باید با شبکه مخابراتی منتقل کنند. اما تداوم این وضعیت، کاربران را به سمت پیدا کردن راههای جایگزین سوق داده است. یکی از این راههای جایگزین، پیامرسانهای داخلی هستند که در هر ساعتی از شبانهروز در دسترس هستند. به این ترتیب است که این روزها کاربران پیامرسانهای ایرانی را برای انتخاب پیامرسان بهتر امتحان میکنند و براساس نیاز واقعی خود در حال مراجعه به این پلتفرمها هستند. در این تغییرات، نگاهی داشتیم به وضعیت جدید و تغییرات احتمالی پیامرسانهای ایرانی و با مدیران چند مجموعه پیامرسان در کشور صحبت کردیم. آنها نخواستند که آمار مربوط به کسبوکار خود را اعلام عمومی کنند و ترجیح دادند اسمی از کسبوکار آنها برده نشود.
*تعداد کاربران فعال ۳ برابر شده است
مدیرعامل یکی از بزرگترین پیامرسانهای داخلی کشور، با اشاره به آماری از ورود کاربران جدید به این پیامرسان، میگوید: تعداد کاربران جدید فعال سه برابر شده است و در حالحاضر هیچ مشکلی از نظر سختافزاری و نرمافزاری برای جذب کاربرهای بیشتر نداریم. پرسوجو از مجموعههای پیامرسانی دیگر در کشور از احصاء آمارهای مشابه حکایت دارد. مدیر یک پیامرسان دیگر درباره میزان کاربران جدید این پیامرسان در روزهای اخیر، گفت: تقریباً تعداد کاربران جدیدمان دو تا سه برابر شده است. او ادامه داد: آمار جذب روزانه کاربران جدید در پیامرسان ما در حد ۱۰۰ هزار نفر بوده است؛ البته شاید تعداد نصب روزانه پیامرسان ما از سایر پیامرسانها کمتر بوده است که این امر به این دلیل است که در گذشته در جریان کمپینهای متعدد کاربر را جذب کرده بودیم و اکنون این کاربرها در حال فعال شدن هستند.
*ترافیک پیامرسان داخلی ۱۹ برابر شد
یکی از موضوعاتی که همواره درباره پیامرسانهای داخلی مطرح میشود، توجه به میزان تبادل اطلاعات در آنها در کنار آمار نصب و تعداد کاربران فعال است. مصرف ترافیک بیشتر در پیامرسانها نشانهای از این است که ارتباطات در پیامرسان شکل گرفته است. این موضوع را هم از فعالان پلتفرمهای پیامرسان جویا شدهایم. مدیر یک پیامرسان بومی در پاسخ به سؤالی درباره میزان استفاده از این پیامرسان و ترافیک ایجاد شده، از تقریباً ۱۹ تا ۲۰ برابر شدن ترافیک در پیامرسان خود در روزهای اخیر خبر داد. وی توضیح داد: امروز میبینیم که مردم برای امور واقعی روزانه خود پهنای باند پیامرسان بومی را مصرف میکنند و این ترافیک واقعی است.
*ترافیک ویدیو به رشد ۲ برابری رسید
این فعال در بازار پیامرسانها، ادامه داد: افزایش ۱۹ برابری ترافیک پیامرسان داخلی ما در حال اتفاق افتاده است که ترافیک ویدیوی درخواستی (VOD) دو برابر شده است. وی افزود: یعنی همان طور که پیشبینی میشد تماشای فیلم و ویدیو جزء اولویتهای مردم نبوده است و کمتر رشد کرده است.
*چطور ترافیک تا این حد افزایش یافت؟
اما یکی از سؤالاتی که در این باره مطرح میشود این است که چطور طی چند روز این میزان ارتباط در پیامرسان داخلی شکل گرفته و ترافیک تا این حد افزایش یافته است؟ مدیر یکی از پیامرسانها به این سؤال پاسخ میدهد. او با تأکید بر واقعی بودن آمار نصب و ترافیک پیامرسان، میگوید: یکی از ویژگیهای پیامرسان ما این است که مانند تلگرام محدودیتی در ارسال فایل با هر حجمی نداریم و فایلها هم مثل واتساپ پس از مدتی حذف نمیشوند. تجربه نشان داده که در شرایط فعلی و با نیازهای امروز کاربران، ارسال فایل و پیامرسانی جذابیت بیشتری برای کاربران ایرانی دارد. وی ادامه داد: ما با ارایه این خدمت، نیازی که در کاربران شکل گرفته و وجود دارد را پاسخ میدهیم و همین امر باعث استفاده واقعی از سرویس و تولید ترافیک واقعی شده است. به گفته وی، برای مثال امروز یکی از نیازهایی که کاربران بر بستر اینترنت دارند امکان ذخیره فایل حتی برای خودشان است و میبینیم که بسیاری از کاربران فعال ما اخیراً در حال استفاده از این امکان برای خود هستند که همه این استفادهها منجر به ایجاد ترافیک داخلی میشود.
*چت تصویری پیامرسان داخلی ممنوعیت دستوری ندارد
اما یکی از ابهاماتی که درباره پیامرسانهای داخلی وجود دارد، ممنوع بودن یا نبودن چت تصویری است. برخی از کاربران پیامرسان داخلی میگویند که تماس تصویری در پیامرسان داخلی بسته است. مدیر یک پیامرسان که همه خدمات به جز تماس تصویری را ارایه میکند در پاسخ به این سؤال که چرا تماس تصویری در پیامرسان شما وجود ندارد؟ آیا محدودیتی در این باره در بین است؟ گفت: هیچ محدودیت یا دستوری برای منع ارایه تماس تصویری نداریم؛ اینکه تماس تصویری را ارایه نمیدهیم به دلایل فنی است.
*پیامرسانهای داخلی همچنان مشکل نسخه رسمی آیفون را دارند
این روزها که کاربران پیامرسانهای ایرانی را برای انتخاب پیامرسان بهتر امتحان میکنند، پیامرسانهای داخلی همچنان برای اندروید مناسب هستند و مشکل ارایه نسخه رسمی برای آیفونیها وجود دارد. یکی از اشکالاتی که درباره پیامرسانهای بومی از سوی کاربران سیستمهای آیاواس شنیده میشود، نبود نسخه رسمی در اپاستور برای این دسته از کاربران است. این امر یک محدودیت بزرگ بر سر راه همهگیری پیامرسانهای بومی است. مدیر یک پیامرسان داخلی که نسخه رسمی در اپاستور ندارد و فقط در فروشگاههای ایرانی برنامه کاربردی ایاواس در دسترس است، گفت: نسخه رسمی برای آیفون داریم؛ اما با محدودیت انتشار مواجه هستیم و ناگزیر نسخه ای او اس را فقط در بازارهای ایرانی عرضه کردهایم. وی گفت: قبلاً از کشور دیگر برنامه را در اپاستور ثبت کرده بودیم که از سوی اپل حذف شد و امروز فقط میتوانیم از وب ویو یا فروشگاههای ایرانی استفاده کنیم.
*پاسخ به نیاز واقعی، راه بقای کسبوکار
در وضعیت کنونی، در کنار دسترسیهای غیررسمی به پیامرسانهای خارجی، پیامرسانهای داخلی هم در سکوت پیشرفت میکنند و کاربران براساس نیاز واقعی خود در حال مراجعه به این پلتفرمها هستند. به این ترتیب کسبوکار پیامرسانی در کشور در مسیر صحیح حفظ بقا از طریق پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف در حال حرکت است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.