آییننامه تشکیل و وظایف شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسط مدیرکل حوزه وزارتی جهت اجراء به کلیه دانشگاهها، پژوهشگاهها و پارکهای علم و فناوری ابلاغ شد. به گزارش مناقصهمزایده، آییننامه تشکیل و وظایف شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط مدیر کل حوزه وزارتی جهت اجراء به کلیه […]
آییننامه تشکیل و وظایف شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسط مدیرکل حوزه وزارتی جهت اجراء به کلیه دانشگاهها، پژوهشگاهها و پارکهای علم و فناوری ابلاغ شد. به گزارش مناقصهمزایده، آییننامه تشکیل و وظایف شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط مدیر کل حوزه وزارتی جهت اجراء به کلیه دانشگاهها، مراکز آموزشعالی، پژوهشگاهها، پارکهای علم و فناوری و مؤسسات وابسته به وزارت عتف طی بخشنامه شماره ۱۸۱۲۹۱ مورخ۲/۷/۱۴۰۱، ابلاغ شد. شورای راهبری فناوری اطلاعات آموزشعالی کشور، که در آن بالاترین مقام مسؤول یعنی وزیر علوم تحقیقات و فناوری رئیس آن است، در راستای تحقق اهداف نقشهراه توسعه دولت الکترونیک ایران از سال ۱۳۸۶ تشکیل و آییننامه تشکیل و وظایف در تاریخهای۲/۵/۱۳۹۱ و۵/۹/۱۳۹۲ مورد بازنگری و به تصویب مقام عالی وزارت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید و پس از آن به شورای اجرایی فناوری اطلاعات تغییر نام داد. نظر به تغییر و تحولات عمده در سالهای اخیر در حوزه فناوری اطلاعات و تکالیف ابلاغی دولت در این خصوص و نیز تغییرات ایجاد شده در ساختار سازمانی وزارت، به پیشنهاد اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، آییننامه مذکور مورد بازنگری قرار گرفته و تحت عنوان «آییننامه تشکیل و وظایف شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» جهت اجراء ابلاغ شد. در بخشی از این آییننامه به وظایف شورا اشاره شده است که به شرح زیراست:
وظایف شورا
– حیطه اختیارات شورا در سطح وزارت و سازمانها و مؤسسههای تابع است.
– تصویب، پشتیبانی و ابلاغ سیاستها، خطمشیها و راهبردها و برنامههای کلان فاوای وزارت و نظارت و ارزیابی پیادهسازی درست آنها،
– حصول اطمینان از انطباق برنامههای فاوای وزارت با الزامات و خطمشیهای بالادستی و اجرای درست و بهموقع آنها،
– فراهم نمودن تمهیدات لازم برای طراحی، استقرار و توسعه نظامهای زیر در آموزشعالی کشور؛
الف) نظام مدیریت و حاکمیت فناوری اطلاعات
ب) استخراج آمار و اطلاعات آموزشعالی در حوزههای مختلف و ایجاد نظام حکمرانی دادهها
ج) نظام شفافیت، چابکی و پاسخگویی اداری مبتنی بر فناوری اطلاعات و تکریم اربابرجوع و ذینفعان آموزشعالی.
د) ایجاد نظامی یکپارچه خدمات هوشمند آموزشعالی کشور.
بررسی تکالیف ابلاغی دولت و سایر دستگاههای بالادستی در حوزه فاوا و تبیین خطمشیها و تصویب و ابلاغ آییننامهها و بخشنامههای مرتبط.
تعیین برنامهها و پروژههای دارای اولویت در حوزه فاوا.
حمایت از توسعه و گسترش فناوریهای نوین و دانشبنیان در حوزه فناوری اطلاعات همچون هوشمصنوعی، امنیت و محاسبات کوانتومی، زنجیره بلوکی و در سطح وزارت، مؤسسهها و سازمانهای تابعه.
هدایت و نظارت بر کمیتههای تخصصی زیرمجموعه.
هدایت و نظارت بر فعالیتهای فاوا و ایجاد هماهنگی میان سطوح مختلف اجرایی و تعیین نقش، وظایف، اختیارات و مسؤولیتهای اجرایی مرتبط در وزارت و مؤسسهها و سازمانهای تابعه.
حمایت از فرهنگسازی، توسعه فناوری، انتقال دانش فنی، توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در زمینههای مرتبط با فاوا.
تعریف و تصویب شاخصهای توسعه، ارزیابی عملکرد و رتبهبندی فاوا در وزارت و مؤسسهها و سازمانهای تابعه.
حمایت و ارتقای سرمایه انسانی فاوا در وزارت و مؤسسات و بررسی و تصویب دستورالعملها، شیوهنامهها و آییننامهها نظامهای انگیزشی و برنامههای آموزشی مورد نیاز در جهت ارتقای مسیر شغلی مدیران و کارشناسان.
اتخاذ تصمیم درباره سایر موارد مرتبط به تشخیص رئیس شورا
تبصره یک: کمیتههای تخصصی موضوع بند۸ این ماده لازم است بهصورت مستمر گزارش عملکرد خود را به شورا ارایه دهند.
تبصره دو: دبیرخانه شورا موظف است آییننامه تشکیل و وظایف کمیتههای موضوع بند۸ این ماده را حداکثر ظرف مدت یک ماه از ابلاغ این آییننامه بازنگری کرده و به تصویب شورا برساند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.