مهدی دادفر؛ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با اشاره به دلایل توقف تولید سمند و پژو۴۰۵ از خط تولید ایرانخودرو، گفت: تولید خودروهای مشمول قیمتگذاری براساس یک مهندسی از پیش تعیینشده متوقف میشود که دیگر بحث قیمتگذاری مطرح نباشد. به گزارش ایلنا، مهدی دادفر؛ با بیان اینکه نسبتی بین حذف تولید خودروها با کیفیت پایین آنها […]
مهدی دادفر؛ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با اشاره به دلایل توقف تولید سمند و پژو۴۰۵ از خط تولید ایرانخودرو، گفت: تولید خودروهای مشمول قیمتگذاری براساس یک مهندسی از پیش تعیینشده متوقف میشود که دیگر بحث قیمتگذاری مطرح نباشد. به گزارش ایلنا، مهدی دادفر؛ با بیان اینکه نسبتی بین حذف تولید خودروها با کیفیت پایین آنها وجود ندارد، گفت: به نظر من فرقی بین سمند، دناپلاس و تارا وجود ندارد و کیفیت موتورها این خودروها همگی یکسان است و فقط جلو داشبورد و فرمان آنها با یکدیگر فرق دارد و اگر شخصی بعد از رانندگی با دنا، سوار خودروی دیگر شود احساس نمیکند سوار خودرو جدید شده است. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، ادامه داد: بازار باید رقابتی شود و امکان حضور همه شرکتها ایجاد شود. از اینرو واردات باید آزاد و تعرفه منطقی بر آن وضع شود تا فاصله قیمتی خودروی وارداتی ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد. وی با بیان اینکه باید قیمت خودرو داخلی باید آزاد شود، گفت: خودروساز داخلی در این شرایط مجبور خواهد شد که خدمات پس از فروش و کیفیت تولیدهای خود را بالاتر ببرند و مشتری هزینه میکند و کالاهایی که خدمات بهتری ارائه میکنند را خریداری میکند. دادفر؛ با اشاره به راه انداختن نمایش آزادسازی واردات از سوی وزارت صمت، خاطرنشان کرد: خودروهایی که مشمول قیمتگذاری است به بهانه پایین بودن کیفیت از رده تولید خارج میشوند که دیگر خودرویی مشمول قیمتگذاری نشود و آنها آزاد بهفروش برسد به عبارتی آنها را مهندسی بازار میکنند. وی ادامه داد: خودروسازان داخلی برای اینکه قیمت بالای خودروی داخلی برای مردم پذیرفته شود این سخن طرح شد که خودروهایی که نمیخواهند از سبد تولید حذف شوند عرضه آنها در بورس صورت میگیرد. عرضه خودرو در بورس به معنی پذیرش آحاد جامعه در قیمت کشف شده در بورس است و اگر یک خودرو ۲۲۰ میلیون در بازار بهفروش میرسید بعد از عرضه در بورس قیمت آن بالا میرود و حتی میتوان آن را ۳۵۰ هزار تومان فروخت، به عبارت دیگر بورس خرید و فروش این کالا با قیمت بالا را در بین مردم نهادینه میکند. این فعال اقتصادی تولید خودرو، صنعت داخلی را همراه با زیان دانست و افزود: خودروساز داخلی بهگونهای میخواهد زیان را جبران کند اما مروت، عقل و منطق ایجاب میکند که موانع واردات خودرو برداشته و واردات آزادانه انجام شود. به گفته دادفر، خودروی جایگزین، تارای ۵۰۰ میلیون تومان است از اینرو این خودرو نمیتواند جایگزین خودروهایی حذف شده باشد. وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی در ایران گرفتار تفکر پرایدساز است، تصریح کرد: به نظر نمیرسد که این فکر بتواند برای مردم کاری کند و نتیجهای جز ایجاد نارضایتی نخواهد داشت. متأسفانه نهاد و شخصیتی نداریم که جلوی صنعت خودروساز بایستد. مجلس هم مدتی است که بحث در زمینه خودرو را رها کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.