علیاکبر نژادعلی؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، در رابطه با شرایط توسعه صنعت سیانجی و گازسوز کردن خودروها، گفت: تاریخچه این موضوع به اواخر دهه۷۰ برمیگردد که در سال ۱۳۷۹ با توجه به افزایش رشد مصرف و تراز کاملاً منفی که بین تولید و مصرف بنزین وجود داشت، دولت تصمیم به آغاز مطالعات این […]
علیاکبر نژادعلی؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، در رابطه با شرایط توسعه صنعت سیانجی و گازسوز کردن خودروها، گفت: تاریخچه این موضوع به اواخر دهه۷۰ برمیگردد که در سال ۱۳۷۹ با توجه به افزایش رشد مصرف و تراز کاملاً منفی که بین تولید و مصرف بنزین وجود داشت، دولت تصمیم به آغاز مطالعات این طرح گرفت و در همان سال، مطالعات انجام شد. به گزارش مناقصهمزایده، علیاکبر نژادعلی؛ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مصوبه دولت، وظایفی هم برعهده خودروسازان گذاشته شده، گفت: بر خودروسازان تکلیف شده که ۲۰ درصد محصولات خود را به صورت دوگانهسوز عرضه کنند که اگر این رقم محقق شود، میتوان قول داد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرویی که در مصوبه بیان شده بود، دوگانهسوز شود. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، تأکید کرد: بالغ بر چهار میلیون دستگاه خودرو در کشور، دوگانهسوز هستند که نشان میدهد، در ازای هر ۱۷۳۰ خودرو دوگانهسوز، یک جایگاه سیانجی وجود دارد که نسبت به عرضه بنزین، وضعیت مطلوبتری را نشان میدهد؛ زیرا در ازای ۲۳ میلیون خودروی بنزینسوز، حدود ۴۲۰۰ جایگاه سوخت وجود دارد. وی تصریح کرد: طبق آخرین آمار که مربوط به پایان سال ۱۳۹۸ است، چهار میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۳۴ دستگاه خودرو در مجموع، به طور کارخانهای و کارگاهی دوگانهسوز شدهاند که از این میان، حدود یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۳۴ دستگاه، به صورت کارگاهی، تبدیل شدهاند. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، همچنین، گفت: درخصوص تبدیل کارگاهی رایگان خودروهای بنزینی به دوگانهسوز، این طرح مربوط به خودروهای عمومی است، اما پیشنهاد دادهایم که خودروهای شخصی هم بتوانند از این مزیت بهرهمند شوند که اگر در دولت تصویب و ابلاغ شود، این اتفاق رخ خواهد داد. در بخش عمومی باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را تبدیل وضعیت میکردیم که تاکنون، فقط حدود ۲۱۳ هزار دستگاه، محقق شده است. وی افزود: شرایط ایمنی تا حد ممکن برای استفاده از سیانجی ممکن است و همچنین براساس قانون بودجه ۱۴۰۱، به دنبال این هستیم که خودروهای دیزلی را در سطح عمومی، الپیجیسوز کرده و سوخت آنها را با گاز مایع تأمین کنیم. نژادعلی؛ افزود : اکنون برخی افراد به استفاده از گاز مایع بهعنوان سوخت خودروها تمایل دارند و به صورت غیرمجاز از آن استفاده میکنند که طبق قانون بودجه، باید شرایط استفاده مجاز و استاندارد آنها از این سوخت را فراهم کنیم و قرار است، به صورت آزمایشی یکی از استانها را در این مسأله، در نظر بگیریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.