معاون فنی و بهرهبرداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در مورد آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسی توضیحاتی را ارایه کرد. به گزارش ایسنا، علی محتشمیپور؛ درخصوص فرآیند نوسازی تاکسیهای پایتخت با بیان اینکه متولی نوسازی ناوگان حملونقل عمومی، سازمان شهرداریهاست و اساساً قرارداد با خودروساز نیز توسط سازمان شهرداریها منعقد میشود، اظهار […]
معاون فنی و بهرهبرداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در مورد آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسی توضیحاتی را ارایه کرد. به گزارش ایسنا، علی محتشمیپور؛ درخصوص فرآیند نوسازی تاکسیهای پایتخت با بیان اینکه متولی نوسازی ناوگان حملونقل عمومی، سازمان شهرداریهاست و اساساً قرارداد با خودروساز نیز توسط سازمان شهرداریها منعقد میشود، اظهار کرد: از نظر کارشناسی برخیها معتقدند که خودروی سمند سورن که جایگزین سمند و پژو۴۰۵ شده مناسب نیست؛ اما جای سؤال است که چه خودروی دیگری را انتخاب کنیم چرا که در حالحاضر سبد محصولات صنعت خودروی کشور مشخص است و ما نمیتوانیم که توقع بیشتر داشته باشیم. وی با بیان اینکه این مطالبه ماست که یک خودروی ملی متناسب با شغل تاکسی تولید شود، اظهار کرد: اما در حالحاضر سبد محصولات خودروساز مشخص است و کمترین خودرویی که قابلیت بهکارگیری بهعنوان تاکسی را دارد، سمند سورن دوگانهسوز است که همین حالا کف قیمت این خودرو ۲۷۶ میلیون تومان تعیین شده است. معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهر تهران، با بیان اینکه شاید بتوانیم بهترین برندهای خودروی دنیا را بهعنوان تاکسی استفاده کنیم اما باید این را در نظر بگیریم که آیا از نظر قیمت انتخاب خودروها در توان پرداخت راننده تاکسی است یا نه، گفت: آیا تسهیلات متناسب با قیمت خودروهای برتر توسط دولت قابلیت تأمین را دارد یا نه؟ تسهیلات ۹۰ میلیونی که سال گذشته برای نوسازی تاکسی پرداخت میکردیم در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه بود؛ اما این تبصره در بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت کشور را از دستگاههای مجری این تبصره حذف کرده است یعنی به عبارت ساده دیگر در نوسازی تاکسی تبصره ۱۸ هم نداریم. معاون فنی و بهرهبرداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، اضافه کرد: در حالحاضر مطالبه و پیگیری شهردار تهران این است که حداقل تسهیلات تبصره ۱۸ را نگه دارند. وی با بیان اینکه انتخاب یک خودروی بالاتر بهعنوان تاکسی قطعاً بر روی حاشیه قیمت خودرو تأثیر میگذارد، افزود: اگر بخواهیم خودرویی با کیفیتتر داشته باشیم و در عین حال نتوانیم پکیج تسهیلات قرضالحسنه را در نظر بگیریم، عملاً پروژه نوسازی زمین میخورد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.