پیشرفت ۷۰ درصدی شرکت ملی گاز در اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به عزم این شرکت در اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند و ارایه خدمات برخط، از پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه در شرکت ملی گاز ایران خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا سراجی؛ گفت: اکنون پنج خدمت شرکت ملی گاز ایران از طریق […]

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به عزم این شرکت در اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند و ارایه خدمات برخط، از پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه در شرکت ملی گاز ایران خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا سراجی؛ گفت: اکنون پنج خدمت شرکت ملی گاز ایران از طریق این درگاه قابل دسترسی است و امیدواریم با صدور مجوزهای لازم، همه ۲۲ خدمت این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن با اتصال به این درگاه در اختیار مردم قرار گیرد. وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران طبق برنامه باید تا پایان شهریورماه امسال به‌منظور ارایه برخی خدمات به مردم به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل می‌شد، ادامه داد: این مهم از نیمه دوم شهریورماه اجرایی و شرکت ملی گاز ایران از ۱۹ شهریورماه امسال در گام ابتدایی برای ارایه خدمت برخط در پنج حوزه به این درگاه متصل شده که این خدمت‌ها شامل نحوه محاسبه گازبها براساس رقم کنتور، محاسبه مقدار بدهی گاز براساس شماره اشتراک، محاسبه مقدار بدهی گاز براساس شماره کنتور، ثبت شکایت‌ها در بازرسی، پیگیری شکایت‌ها و پاسخگویی به شکایت‌هاست. مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران، با تأکید بر بهره‌مندی این شرکت در موضوع اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند براساس وظایف قانونی، اظهار کرد: عملکرد و برآورد ناشی از ماهیت کار سازمان‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ در واقع، خدمات برخی سازمان‌ها از ابتدا و بر مبنای مأموریت آن برخط بوده، اما خدمات شرکت‌هایی مانند شرکت ملی گاز ایران بر بستر اینترانت (شبکه داخلی) بود که این شرکت بر بستر اینترنت خدمتی نداشته است. سراجی؛ افزود: از این‌رو ورود به عرصه خدمت برخط و اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، برای ما پروژه بسیار بزرگی محسوب می‌شد و اکنون هم چنانچه بر مبنای پیشرفت کلی کار درصدبندی کنیم، می‌توان گفت شرکت ملی گاز ایران بیش از ۷۰ درصد کل پروژه را به سرانجام رسانده است. وی تصریح کرد: در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی نهادهای نظارتی مانند سازمان پدافند غیرعامل و «افتای» ریاست‌جمهوری، امکان ارایه همه ۲۲ خدمت شرکت ملی گاز ایران از این درگاه فراهم خواهد شد، هرچند اکنون هم این خدمت‌ها از سوی دفاتر پیشخوان دولت ارایه می‌شود. مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه این خدمات از دو سال پیش از طریق شبکه ملی اطلاعات به همه سازمان‌ها ارایه شده و متقابلاً خدماتی نیز از سازمان‌های دیگر دریافت شده است، گفت: تلاش ما این است که این خدمات به‌صورت تمام‌وکمال از شبکه ملی اطلاعات به شبکه اینترنت ملی منتقل شود و امیدواریم این پروژه بزرگ در اسرع وقت به سرانجام برسد.