دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی عنوان کرد کاهش تعداد هواپیماهای فعال به ۱۱۵ فروند دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، گفت: با وجود ۲۰ ایرلاین، در حالحاضر ۱۱۵ فروند هواپیما در ناوگان فعال هستند. مقصود اسعدیسامانی؛ در گفتوگو با ایلنا، درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت: هر چند که طبق اعلام سازمان هواپیمایی ۱۷۳ فروند هواپیمای فعال […]
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی عنوان کرد
کاهش تعداد هواپیماهای فعال به ۱۱۵ فروند
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، گفت: با وجود ۲۰ ایرلاین، در حالحاضر ۱۱۵ فروند هواپیما در ناوگان فعال هستند. مقصود اسعدیسامانی؛ در گفتوگو با ایلنا، درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت: هر چند که طبق اعلام سازمان هواپیمایی ۱۷۳ فروند هواپیمای فعال در ناوگان وجود دارد، البته از این تعداد عملاً ۱۱۵ فروند هواپیما توانایی پرواز دارند. وی ادامه داد: در حالحاضر در کشورمان ۲۰ ایرلاین و ۱۱۵ فروند هواپیمای فعال وجود دارد و دوره انتظار برای خرید بلیت هواپیما بین ۱۵ روز تا یک ماه رسیده است و به نوعی بلیت گیر نمیآید. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، تأکید کرد: سال گذشته زمانی که دولت بر سر کار آمد، براساس آمار رسمی سازمان هواپیمایی، در ناوگان هوایی کشور ۱۶۴ فروند هواپیمای فعال وجود داشت و نه ۷۰ فروند هواپیما که گفته شده است. اما در این مدت به دلیل محدودیتهایی که وزارت راهوشهرسازی برای صنعت حملونقل هوایی ایجاد کرد و فشاری که در سال گذشته برای کاهش ۱۵ درصدی بلیت هواپیما وارد آورد باعث تضعیف توان ناوگان هوایی شد. اسعدیسامانی؛ با اشاره به درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما، گفت: امسال هم با افزایش دستمزدها، افزایش نرخ ارز، افزایش حقوق ورودی قطعات و کالاها از ۴۲۰۰ تومان به نرخ نیمایی، افزایش قیمت جهانی قطعات هواپیما و افزایش هزینههای حملونقل درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را دادیم و علیرغم پیگیریها، تا به امروز وزارت راهوشهرسازی با متعادلسازی قیمتها و افزایش سقف قیمتها موافقت نکرده است. وی ادامه داد: واقعیت این است که صنعت هوانوردی صنعت گرانی محسوب میشود و اگر میخواهیم صنعت پویا داشته باشیم باید هزینه آن را بپردازیم و از آنجایی که این صنعت وابسته به ارز و صنایع و بازارهای خارجی بوده هزینههای آن بالاست. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، افزود: برای اینکه هواپیما داشته باشیم و مردم بتوانند از حملونقل هوایی استفاده کنند، باید اجازه داده شود که نرخها متعادل شود وگرنه با این نرخها همین هواپیماهای بالای ۲۵ سال وارد ناوگان میشوند و هیچ سرمایهگذاری نمیتواند با هواپیمای ۵۰ میلیون دلاری بلیت مسیر تهران-مشهد را یک میلیون تومان به فروش برساند. اسعدیسامانی؛ در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه افزایش قیمت بلیت شرکتهای هواپیمایی را نگران ریزش مسافر نمیکند، گفت: تجربه میگوید؛ افزایش قیمت بلیت منجر به از دست دادن مسافر هواپیما نمیشود. در سال ۹۴ زمانی که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به اجراء رسید ۲۶۸ هواپیمای فعال در ناوگان وجود داشت و ۱۷ میلیون مسافر داخلی جابهجا میشد. پس از آن تا سال ۹۷ که نرخ ارز افزایش یافت، تعداد جابهجایی مسافر به ۲۴ میلیون نفر در سال و تعداد هواپیماهای فعال به ۳۱۲ فروند رسید که البته ثبات نرخ ارز در این مدت هم در افزایش این آمار اثرگذار بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.