پیش از این اعلام شده بود که افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت، تابستان امسال مورد تأیید قرار گرفته و ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرده است و در صورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرایی خواهد شد. طبق مصوبه مذکور کاربران تلفنهای ثابت استان تهران برای […]
پیش از این اعلام شده بود که افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت، تابستان امسال مورد تأیید قرار گرفته و ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرده است و در صورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرایی خواهد شد. طبق مصوبه مذکور کاربران تلفنهای ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود براساس جدول جدید پیرامون تعرفههای جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفاً هزینهای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفاً به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند. اما به تازگی اعلام شد که در همین رابطه شورایرقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارایه دقیق هزینه تمام شده صادر کرد. به گزارش ایتنا، بنابر اعلام مرکز ملی رقابت، در پانصدونهمین جلسه این شورا به استناد بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با توجه به ماده ۳ مصوبه جلسه ۴۶۶ شورایرقابت با موضوع «دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت»، شرکت مخابرات ایران موظف است با استقرار نظام حسابداری بهای تمام شده، نظام خود را به نحوی اصلاح کند که هزینه تمام شده هر یک از خدمات تمام شده این شرکت به صورت مجزا و دقیق محاسبه شود و در صورتهای مالی حسابرسی شده این شرکت درج گردد، اما شرکت مخابرات ایران این مصوبه را اجراء نکرده است، لذا تا زمان ارایه دقیق هزینه ماهانه تمام شده خدمات تلفن ثابت، مندرج در صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت مخابرات ایران، هرگونه تغییر در هزینه خدمات تلفن ثابت و اخذ وجوه اضافی، مغایر مصوبه شورایرقابت بوده و باید به قید فوریت متوقف گردد. پس از این اتفاق، شرکت مخابرات ایران هم در این راستا اعلام کرده که این شرکت همواره تمامی فعالیتهای خود را براساس قانون تجارت و مصوبات و الزامات حوزه رگولاتوری انجام میدهد و با رعایت الزامات قانونی پروانه فعالیت صادره و مصوبات هیأت مدیره، علیرغم ثابت ماندن تعرفهها در ۱۲ سال اخیر و رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم به ارایه خدمات ارتباطی به همه ذینفعان میپردازد. این شرکت همچنین تأکید کرده که ابلاغ «دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت» پس از پیشنهاد و موافقت کمیسیون تنظیم مقررات و شورایرقابت و پس از بررسی توسط ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است و با توجه به ضرورت پیادهسازی الزامات توسعهای و رشد اقتصادی در کشور، شرکت مخابرات ایران همواره خدماترسانی گسترده خود را در سراسر کشور و در چارچوب مشتریمداری ادامه میدهد. اما ماجرای افزایش تعرفه تلفن ثابت از این قرار بود که این افزایش تعرفه در استان تهران بابت ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه، هزینهای معادل ۲۰۰۰۰ تومان، برای سایر مراکز استانها به ازای حداقل ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه ۱۵۰۰۰ تومان بهعنوان حداقل پرداخت و سایر شهرها بهازای ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه معادل ۱۰۰۰۰ تومان مشخص شده بود. پیش از این محمدرضا بیدخام؛ مدیر کل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران، درباره این موضوع اظهار کرده بود: تعرفه تلفن ثابت حدود ۱۲ سال است که علیرغم افزایش تورم تغییری پیدا نکرده است. ما درخواستمان را برای تغییر تعرفه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه دادهایم و آنها بررسی کردند و کارهای کارشناسی آن انجام شد. وی افزود: همچنین در سازمان تنظیم مقررات رادیویی و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم تصویب شد و در نهایت به کمیسیون تنظیم بازار ارسال کردند؛ آنجا هم با شرایطی مصوب شد و پس از آن به وزارت ارتباطات ابلاغ شد. او گفته بود؛ ما منتظریم این موضوع در کمیسیون تنظیم بازار بررسی و از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما ابلاغ شود. به عبارتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید تغییرات تعرفهها را به ما ابلاغ کنند تا بتوانیم اعلام کنیم و اطلاعرسانی لازم در این زمینه انجام دهیم. بعد از این اظهارات خبری دیگر منتشر شد که طبق آن مشترکان تهرانی از ابتدای شهریور با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار و براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر دستورالعمل هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکان تلفن ثابت، میتوانستند با پرداخت ۲۰ هزار تومان هزینه ماهانه خدمات مکالمات صوتی، ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه رایگان درون شهری یا به همان میزان مکالمات بین شهری و همراه دریافت کنند. این طرح به گفته مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات ایران، برای سایر مراکز استانها، ۱۵ هزار تومان و ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و سایر شهرها، ۱۰ هزار تومان و ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان اجراء شده و دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکان تلفن ثابت در راستای حداقل جبران هزینه نگهداری از خطوط تلفن ثابت است. بر این اساس خطوط مشتریان با هر مبلغ صورت حساب، در صورت عدم پرداخت در دو دوره متوالی قطع و حداقل اعتبار مکالمه مبلغ یک میلیون ریال یا میانگین سه دوره آخر برای کارکردهای بالاتر در نظر گرفته میشود و در صورت رسیدن به حد اعتبار توسط زیر سیستم اعتباری و هوشمند قطع میشود. طبق اعلام شرکت مخابرات، پیامک صورتحساب برای تمامی مشتریان شهری ارسال میشود در صورتی که برای مشتریان روستایی فقط برای صورت حسابهایی با بدهی بیش از ۵۰۰۰ تومان پیامک ارسال خواهد شد. در محاسبه هزینههای قبوض تلفن ثابت، طبق مقررات ۹ درصد ارزشافزوده لحاظ میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.