دبیر کانونهای انجمن صنفی کامیونداران کشور، ضمن ابراز مخالفت صنف متبوع خود با لایحه اصلاح فرآیند اسقاط خودرو، گفت: به دنبال واردات کامیونهای سه سال ساخت، توسعه ناوگان اتفاق میافتد و اگر فرسودهها از چرخه خارج نشود، موجب ورود خسارات جدی به بخش حملونقل جادهای، دارندگان ناوگان فرسوده و منافع ملی خواهد شد. به گزارش […]
دبیر کانونهای انجمن صنفی کامیونداران کشور، ضمن ابراز مخالفت صنف متبوع خود با لایحه اصلاح فرآیند اسقاط خودرو، گفت: به دنبال واردات کامیونهای سه سال ساخت، توسعه ناوگان اتفاق میافتد و اگر فرسودهها از چرخه خارج نشود، موجب ورود خسارات جدی به بخش حملونقل جادهای، دارندگان ناوگان فرسوده و منافع ملی خواهد شد. به گزارش خبرخودرو، احمد کریمی؛ درخصوص تأثیر مصوبه دولت مبنی بر واریز هزینه اسقاط به صندوق محیطزیست برای شمارهگذاری موتورسیکلت و خودروهای دیزلی بر پروژه واردات کامیونهای سه سال ساخت به مخالفت صنف کامیونداران با این مصوبه اشاره کرد و اظهار داشت: مکرراً نسبت به انباشت کامیونهای فرسوده در کشور هشدار دادهایم. در حالی که هدفگذاریها مبتنی بر نوسازی ناوگان بود. به دنبال واردات، توسعه ناوگان اتفاق میافتد و اگر فرسودهها از چرخه خارج نشود، موجب ورود خسارات جدی به بخش حملونقل جادهای، دارندگان ناوگان فرسوده و منافع ملی خواهد شد. وی افزود: متأسفانه براساس این لایحه، متقاضیان واردات به دلیل پرداخت عوارض گمرکی رغبتی به تأمین کامیونهای فرسوده ندارند، زیرا تاکنون در صورت معرفی اسقاط، مشمول بخشودگی ۲۵ درصد عوارض گمرکی میشدند. دبیر کانونهای انجمن صنفی کامیونداران کشور، گفت: پرداخت یک درصد قیمت خودروی فرسوده براساس مصوبه اخیر دولت هزینه بسیار ناچیزی است و موجب میشود واردکنندگان به این سمت حرکت کرده و با توقف نوسازی ناوگان، شرایط نسبت به گذشته دشوارتر شود. کریمی؛ ادامه داد: با توجه به رکود حاکم بر حملونقل بار، میزان بار موجود متناسب با تعداد ناوگان وارداتی نیست در حالی که خودروهای وارداتی سه سال ساخت تازهنفس هستند. کمبود بار و از سوی دیگر لزوم تأمین هزینههای نگهداری خودروهای خریداری شده و بدهی خریداران، تعادل در عرضه و تقاضا را به شدت به هم میزند. وی تصریح کرد: در گذشته با بروز یک اشتباه، اسقاط به مرحله قبل از شمارهگذاری منتقل شد که موجب ورود تعداد زیادی ناوگان وارداتی به گمرکات شد و پس از تحویل به خریدار، مالکان با مشکل اسقاط مواجه شدند. دبیر کانونهای انجمن صنفی کامیونداران کشور در پایان، خاطرنشان کرد: میبایست تدابیری اندیشیده شود تا در آینده به دنبال واردات، موضوع اسقاط و خروج ناوگان فرسوده از سیستم حملونقل تحتالشعاع تصمیمات اشتباه متولیان امر و در موضع ضعف قرار نگیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.