پارادوکس بین قیمت و کیفیت خودرو

پارادوکس بین قیمت و کیفیت خودرو غلام محمدزارعی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا گفت: بین قیمت و کیفیت خودرو رابطه منطقی وجود ندارد و در واقع شاهد نوعی پارادوکس بین قیمت و کیفیت خودرو هستیم. نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، با […]

پارادوکس بین قیمت و کیفیت خودرو

غلام محمدزارعی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا گفت: بین قیمت و کیفیت خودرو رابطه منطقی وجود ندارد و در واقع شاهد نوعی پارادوکس بین قیمت و کیفیت خودرو هستیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که افزایش قیمت خودرو با این کیفیت توجیهی ندارد، افزود: وقتی مدل یک خودرو و برخی از آپشن‌های آن تغییر می‌کند، دلیل بر طراحی جدید خودرو نیست، لذا با این بهانه نباید قیمت خودرو را افزایش داد.

زارعی با تأکید بر این‌که باید الگوهای جدید طراحی شده و جایگزین خودروهای قدیمی‌ شود، ادامه داد: اگر خودروسازان هیچ اراده‌ای برای افزایش کیفیت و ارایه مدل‌های جدید نداشته باشند، بازار داخلی را از دست خواهند داد.

تحقق اقتصاد مقاومتی با کیفی‌سازی محصولات امکان‌پذیر خواهد شد

وی با بیان این‌که حفظ صنعت خودرو و تقویت تولید و اشتغال یکی از اولویت‌های مهم کشور است، یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید داخلی، کیفی‌سازی محصولات، کاهش وابستگی به واردات و جلوگیری از خروج ارز امکان‌پذیر خواهد شد.

زارعی با اشاره به معایب واردات خودروهای خارجی، افزود: در صورت عدم افزایش کیفیت خودروهای داخلی، محصولات خارجی جایگزین آن‌‌ها می‌شوند، که مشکل خودروهای خارجی نیز ارایه خدمات پس از فروش است.

در پایان گفتنی است؛ گویا یک نوع لجبازی بین تولیدکنندگان خودرو و مصرف کننده در بازار ایجاد شده و دیگر مصرف‌کننده‌های خودرو تحت هیچ شرایطی، حاضر به خرید محصولات بی‌کیفیت نیستند.

 

در این شرایط به نظر می‌رسد که برای بقای خودروسازی‌‌ها در کشور تنها راه، جلب نظر مشتریان باشد، و تا زمانی که تولیدکنندگان داخلی نتوانند همچون گذشته اعتماد مشتریان خود را جلب کنند، روند کاهش تولید بیش‌تر خواهد شد، که یکی از راه‌های پیشنهادی کاهش هزینه سربار و به تبع آن کاهش قیمت خودرو است.