رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی مطرح کرد از کارافتادگی نیمی از لکوموتیوهای ریلی کشور رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی و خدمات وابسته، گفت: از ۹۰۰ لکوموتیو موجود در کشور هماکنون ۴۵۰ لکوموتیو متوقف است. به گزارش مناقصهمزایده، بابک احمدی؛ درباره علت کاهش سرعت سیر قطارها در شبکه ریلی کشور، گفت: اصلیترین علت این […]
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی مطرح کرد
از کارافتادگی نیمی از لکوموتیوهای ریلی کشور
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی و خدمات وابسته، گفت: از ۹۰۰ لکوموتیو موجود در کشور هماکنون ۴۵۰ لکوموتیو متوقف است. به گزارش مناقصهمزایده، بابک احمدی؛ درباره علت کاهش سرعت سیر قطارها در شبکه ریلی کشور، گفت: اصلیترین علت این موضوع و توقف لکوموتیوها تخصیص نیافتن اعتبارات است. چراکه منابع تعهد شده به راهآهن تاکنون تعلق نگرفته و حدود ۲۰۰ لکوموتیو گرم موجود نیز متوقف شده است. وی افزود: شرکت راهآهن نیز قادر به نگهداری ناوگان نیست و این توقفها باعث شده لکوموتیو به اندازه کافی وجود نداشته باشد و برای برونرفت از این وضعیت، دولت باید منابع مورد نیاز را تخصیص دهد تا لکوموتیوهای متوقف شده فعال شود، البته این راهحل به صورت موقتی و مثل مسکن است. وی در پاسخ به این سؤال که چرا امسال با این مشکلات مواجه شدهایم، خاطرنشان کرد: از سه سال پیش این مشکلات موجود بود، اما امسال سیر صعودی بیشتری به خود گرفته است و سالی ۵۰ لکوموتیو به علت تأمین نشدن قطعات و نگهداری از چرخه فعالیت خارج میشد، اما الان که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لکوموتیو خارج شده فشار بیشتری احساس شده است. احمدی؛ یادآور شد: هماکنون ۵۰۰ لکوموتیو گرم و فعال در شبکه موجود است که شامل ۲۳۰ لکوموتیو باری، ۱۳۰ لکوموتیو مسافری و تعدادی لکوموتیو مانوری است و کل لکوموتیوهای کشور ۹۰۰ دستگاه است که ۴۵۰ دستگاه آن متوقف است. وی افزود: از مجموع ۴۵۰ دستگاه متوقف، ۲۰۰ لکوموتیو در سه سال اخیر متوقف شده و مابقی سالهاست به علت نبود منابع کنار گذاشته شده، در صورتی که لکوموتیوها قدیمی نیست و قابل بازسازی و اورهال است. به گفته احمدی؛ ۳۰ درصد لکوموتیوهای باری متعلق به بخشخصوصی و ۷۰ درصد آن به همراه تمام ناوگان مسافری دولتی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.